20070930

Det satt en ung tjej i kassan på Konsum i morse. När det blev den gamla damens tur, så skulle hon bara köpa lite blommor. En bukett.
"Jag tycker dom här är så fina", sa tjejen i kassan och drog fingrarna över kronbladen. "Dom har så fina färger."
Damen ryggade tillbaka. "Förlåt?"
"Dom är så fina, dom här blommorna", fortsatte tjejen oberört.
Damen var förvirrad i en sekund. Sedan sa hon: "Ja, det är dom. Jättefina. Och jag gillar färgen, de är röda och gula. Det passar ju så bra, nu när det är höst."
Och så fortsatte de att prata medan tjejen tog betalt som om de känt varandra väldigt länge. Jag stod vid sidan av och betraktade detta medan jag packade ner min mjölk och mitt bröd, och blev lite varm i magen.

0 kommentarer:

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP