20070902

Jag såg en trailer för en rulle med Jodie Foster, där hon åker på däng och lackar ur för att samhället inte kan ta hand om förövarna. Hon tar saken i egna händer och börjar rensa runt, skjuta busar och så. I ett klipp så ser man en tidningsrubrik med stora bokstäver: "VIGILANTE!"

Och då tänkte jag: "Fan, det där är ju min bok. Den handlar ju om precis samma sak."

Sen tänkte jag: "Fast det gör ju ganska många andra böcker, filmer och serietidningar också. Det är inte direkt en ny idé."

Och då tänkte jag: "Ha! Var det det bästa ni kunde komma på? Ha ha!"

Nöjd med min egen förträfflighet så fortsatte jag äta popcorn.

4 kommentarer:

Nisse 10:21 AM  

Jag tänkte att det är konstigt att det är så få kommentarer på din blogg. Du skriver ju bra och det är kul att läsa. Men så insåg jag att inte heller jag skriver några inlägg :0)

Andy 2:23 PM  

Enligt statistiken regnar det in rätt många besökare här. Och det finns en del referenser runt om på webben, så folk verkar läsa den.

Att de inte skriver några inlägg, beror på ett eller flera av nedanstående skäl:

1) Förstummade av min visdom känner läsaren: Hur kan jag vidare kommentera detta? Nej, det är poänglöst. Jag måste låta det rena vara oförstört (högst osannolikt).

2) Folk läser hellre än skriver (mer sannolikt).

3) Folk tänker att om jag eldar på den här dårens ord på något vis, så går det förr eller senare åt skogen (ytterst sannolikt).

Så ni som kommenterar, vi ska en dag samlas, klädda i mask med varsitt slagträ, och sen kör vi så det ryker. Ni vet vad jag menar.

Anonymous 3:52 PM  

Tänkte faktiskt exakt samma tanke som nisse, bra blogg men få kommentarer. Min teori är att läsarna (vi) av din blogg har högre krav på kommentarernas kvalitet jämfört med t.ex. Schulmans läsare och att vi väntar med att skriva något tills vi har något vettigt att säga. Visserligen finns det risk att jag diskvalificerar mig själv fån att ingå i "vi" med kvaliteten på detta inlägg...nästa gång kanske jag nöjer mig med ett "först"...

Andy 4:00 PM  

Schulmans blog (som jag läser med stor behållning) innehåller inte ett enda svar som kommer i närheten av kvaliteten på ens de kortaste inläggen på min blog. Det har inget med mig att göra utan det är cred till alla er som läser den. Det har nog egentligen inte heller med Schulmans läsare att göra, så till vida att jag tror inte att de är dumma i huvudet. Jag tror bara att folk gärna vill synas tillsammans med honom, oavsett sammanhang.

Jämför med inläggen på hans mammas blog, där det är uppenbart att läsare lägger ner tid på sina svar samtidigt som de också ser henne som en mer intellektuell port till Schulmans rampljus.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP