20071121

Hemma hos oss är det katter överallt.

Jag vaknar av att en katt ligger och sover på mitt ansikte. Då vänder jag mig om och får en kattnos i ögat, hon vill buffa lite den lilla katten. Jag kliver upp och går in i badrummet, då snubblar jag över en katt som ligger på värmeslingorna i golvet och undrar vad fan jag gör i hennes badrum. Sedan duschar jag och då är det en katt som kommer och slickar i sig vattendropparna efteråt. Vid frukost lägger sig en katt över tidningen när jag läser, eftersom det är ett jävla sätt att läsa tidningen när hon vill prata, en annan katt krafsar på mina ben och vill ha mat och uppmärksamhet, i den ordningen. När jag tar på mig jackan så hänger det en katt i fodret och tycker att ska jag gå redan?Och i mössan ligger det också en katt och vill veta varför jag stör henne när hon sover i sin mössa. Sedan går jag till jobbet och ta mig fan om inte en katt hängde med i väskan. Men hon somnar om när hon ser att det bara är jag, och jag klappar henne av och till under arbetsdagen och hör hur hon spinner med halvslutna ögon.

2 kommentarer:

Anonymous 10:54 AM  

Hemma hos mig har den minsta katten tagit över handkontrollen till Wiin. Jag har förklarat krig.

Anonymous 2:16 PM  

En svårvunnen kamp.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP