20080116

Så jag kanske möter Patrick Olausson någon dag, och han kanske säger: "Fanken Andy. Är det du? Va? Gamle gosse. Kom hit så jag får titta på dig."
Jag blir osäker. Tänker han idiota mig, så att jag likt honom blir som en vattenmelon i mitt huvud? Men han är trevlig, han fortsätter: "Du, Andreas. Ska vi inte ta oss en kaffe? Det måste vara ... ja, jag vet inte ... tjugo år sedan? Femto? Gud vad tiden går. Men du, har du bråttom? Ska vi inte ta oss en fika?"
När jag tvekar och tänker att Oh Patrick, Din Enfaldiga Kossa, Vi Umgicks Ju Aldrig En Endaste Gång, så lutar han sig förtroligt mot mig och säger med låg röst: "Du. Jag bjuder."
Så vi fikar, jag är helt förvirrad, jag har ju aldrig någonsin spenderat någon tid med honom, varför fikar vi helt plötsligt? Han berättar att han har familj och barn och bor i ett radhus. "Grannarna är trevliga", säger han. "Vi grillar på helgerna tillsammans, passar varandras barn, ibland går jag ut med deras hund. Jag gillar ju både hundar och barn, vet du. Jag har ju alltid varit svag för sådant. Det kanske du minns?"
Och så skrattar han och jag vet inte, jag kan inte alls svara på om han gillade barn och hundar när han var yngre. Jag skäms.
När vi går därifrån så kramas vi och han säger: "Vad gött att se dig. Jag har verkligen saknat dig. Jag har läst alla dina böcker och spelat alla dina spel. Det har verkligen gått bra för dig."
Jag får panik och skallar honom. Kanske inte helt rätt givet situationen, men jag är i alla fall ganska snygg.

7 kommentarer:

Anonymous 3:02 AM  

Du, nu var det jag igen. Hej på dig. Jag sitter här och funderar lite. Vad har du gjort för spel egentligen? Något som jag kan ha spelat kanske? För övrigt så ska jag bege mig mot västligare vidder och den gröna ön. Där har jag sökt jobb som speltestare på activision... från inspiration av min idol naturligtvis. För övrigt har jag i mitt nu aldeles för långa liv aldrig varit med om att ett kötthuvud från grundskolan har blivit trevlig. Bara tvärt om. Det finns hopp kvar att din kolrotsskalle till ovän har bättrat sig, men min livserfarenhet talar mot just det hoppet... / Mr A

Anonymous 9:43 AM  

Nice twist där på slutet. Jag skrattade.

Anonymous 11:37 AM  

jag med.

Anonymous 11:37 AM  

Man blir mer och mer nyfiken på vem Tomas är.

Unknown 10:44 PM  

Hej til Mr. A,

Glider du in på min hemsida (www.andreasroman.com) så hittar du mina tevespelssynder där. Men mer i detalj så är de spel som du rimligen kan ha hört talas om:
Drakar & Demoner - Ja tjena. Det blev ju sådär.
Shrek till Gamecube - Framröstat som något av det sämsta som gjorts någonsin
Midtown Madness 3 till Xbox - Spelet som banade väg för Xbox Live
Battlefield PS2 - Hade jag inte så mycket med att göra, men drog igång skiten och gav det styrfart.
Mirror's Edge - Inte släppt än, men kommer under 2008. Har ändrats mycket sedan jag lämnade det (jag jobbar inte på det nu), men inte så mycket så att jag inte kan säga att jag hade någon del i det.

GunBlade 9:40 PM  

Oj, finns inte den här scenen med i vigilante?

Andy 9:45 PM  

Som så mycket annat, käre GunBlade.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP