20080215

Avtändning på jobbet

På jobbet. Jag känner skaket i kroppen, det darrar som fan. Jag svettas och kan inte koncentrera mig. Någon frågar mig något, jag snor runt och vrålar "Ja men ska du inte ta och hålla käften då för helvete!"

En stund senare glider jag in på toan, det här håller ju bara inte längre. Fram med sprutan. Jag öppnar den, lägger i gröna teblad, fyller den med vatten och skakar ordentligt. Under minuterna som det tar för teet att dra, så blir jag förbannad över att det ska behöva ta en sådan jävla tid för lite te att bara få smak för helvete.

Sedan bankar jag med handflatan i armvecket, skakar lite och shottar sprutan rätt upp. Teet rusar runt i blodet, det finns överallt, jag drömmer om shaolinmunkar och friterade räkor, kanske med soja och sötsur sås.

8 kommentarer:

Anonymous 9:30 AM  

God morgon!

Anonymous 9:54 AM  

junkie

Anonymous 9:55 AM  

te är gott jag klandar honom inte.

axl 10:31 AM  

Jag kan rekommendera en tur på den kinesiska landsbygden. Efter att ha druckit te som smakade som uppblött papp i en månad så har jag inga problem att avstå min dagliga kick.

Anonymous 12:56 PM  

vad tycker baristorna om detta?

Anonymous 8:33 PM  

vem bryr sig om vad baristor tycker?

Anonymous 8:43 PM  

schulman är tillbaka!

men den här blogen är roligare.

Anonymous 10:15 PM  

vad otervlig du var när du sa håll käften

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP