20080205

Baristorna gör narr av mig
Baristorna har kaffemöte. De dricker varsin Dubbel TjottaHejti med finfördelad KaffeDumDum. Medan de andra sitter nakna i sina svarta förkläden och benen i kors, så springer BaristaJean fram och tillbaka med sin moccabryggare och gör yviga gester i luften.

"Och däv fåv du! Och däv! Och däv! Och däv! Haha! Dumma dig! Dumma dumma dig!"

Alla applåderar, huvva för BaristaJean som spöav den däv dumma tedvickaven. En annan barista, vars förkläde är lite för litet så BaristaTristan smackar honom på skinkorna när han kliver upp, reser sig upp med sin moccabryggare och säger: "Nej nej, slå mig inte, jag äv fövfattave och jag dvickev bava te! Nej nej dumma BaristaJean, låt mig vaaava! Fövnedva mig inte med din moccabvyggave, göv det inte!"

Och så fortsätter de att göra narr av mig, säkert i flera timmar. De dansar och skrattar och leker och låtsas och kramas.

ÄNDA TILLS JAG KÖR FÖRBI OCH KASTAR IN EN BURK NESCAFÉ GENOM FÖNSTRET OCH SEDAN SPINNER IVÄG PÅ ALLA FYRA DÄRIFRÅN.

Baristorna skriker och springer runt med armarna i luften. Sedan trycker de ihop sig i ett hörn, darrar och skakar och kramar varandra. BaristaLoretta, ja han bara gråter.

10 kommentarer:

Anonymous 3:16 PM  

bra skrivet!
när jag var barista på gamla goda tiden hette det inte barista, utan bara kafebiträde. då knegade man från morgon och kväll för att uppfylla varenda av janbanans önskningar om hur kaffe ska smaka och se ut.

Anonymous 3:27 PM  

man fattar aldrig om han är för eller emot. gillar han kaffe eller inte?

Anonymous 3:32 PM  

jag tror han gillar kaffe, han verkar gilla allting.

Andy 3:32 PM  

Hallå där!

Pratar ni med mig eller om mig?

Anonymous 3:33 PM  

jag finns på riktigt.

Anonymous 4:00 PM  

spelar det någon roll?

Anonymous 4:01 PM  

inte först!

Anonymous 5:28 PM  

Varför skulle man gå in på ett kaffe-hak och beställa kaffe om man inte tycker om det? Klart grabben dricker kaffe, låt'an va'!

Anonymous 5:33 PM  

jag håller med, låt andreas dricka sitt kaffe om han vill.

Anonymous 6:27 PM  

jag kommer aldrig kunna dricka kaffe på samma sätt igen.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP