20080213

Hanna gör jasminte

Hanna ska göra te hemma. Jasminte. Jag blir nervös. Men försöker förstås dölja det. Jag säger i stället: "Jag gör lite eget te, av det nya som jag köpte härom dagen."
(det som gjorde att jag hamnade i onåd)

Hanna börjar förbereda sitt jasminte. Hon är osäker med skeden, famlar lite vid vattenkokaren (en sådan med termostat), tar fram ett glas och sneglar sedan åt mitt håll. Är glas det rätta? Eller är det kopp som gäller? Konflikten vilar i luften.

"Hur gör jag nu?" frågar hon till slut. Jag ler milt. "Hanna, du får göra ditt te hur du vill."
"Nej!" ropar hon. "Det får jag inte! Du blir arg och upprörd, förorättad och sårad! Sedan blir det konflikt och det slutar med att du går till Vernon och köper te för tusen kronor! Temissbrukare där!"
"Sluta nu", säger jag och stoppar in en stor samling teblad i varje näsborre.

6 kommentarer:

Henriok 8:34 PM  

Nu får det vara nog.. dra inte in Hanna i din blog. När nu alla dina låtsasvänner slutat tycka om dig så ska du inte dra in irl-folket!

axl 10:33 PM  

Vad är det för märke på tekokaren?

axl 10:35 PM  

Vattenkokaren alltså...

axl 10:38 PM  

Det är såklart Hanna som är tekokaren. Bra märke där.

Andy 11:09 PM  

Märket vete sjutton. Men termostaten är fin.

Anonymous 1:07 PM  

det är en Philips som jag har köpt, kan jag tillägga...

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP