20080216

Kalas på Natur & Kultur

I torsdags var det kalas på det finfina bokförlaget Natur & Kultur och jag var där.

Vinet flödade, snittarna haglade, godiset flög. Någon började brinna, ett bord välte, en annan brast ut i sång precis som i Sweeney Todd och alla tyckte att Mörkrädd var en förträfflig och synnerligen kuslig roman. Jag blev kapad som butler till ett kollektiv med damer som när de blev äldre, skulle behöva någon som kunde blanda dem drinkar, laga mat och spela bridge och canasta. Sedan svepte en guru in och sa som det var, fram tills att ljuset tändes och musiken dog ut. Då plundrade vi förlagets bibliotek, där jag hittade en av mina gamla romaner som inte kommit ut på Natur & Kultur, och förvirrad och glad gick jag därifrån tillsammans med ett gäng människor där några var mer kända än jag.

2 kommentarer:

Anonymous 8:13 PM  

Jag är riktigt nyfiken på Mörkrädd och kan knappt bärga mig tills den finns i bokhandeln. Hörde talas om den redan i höstas, men får väl nöja mig med Vigilante så länge som jag läser med stor nyfikenhet. Kommer nog att känna igen mig i Mörkrädd är jag lite rädd för, bor ju ensam i ett hus långt ifrån civilisationen med några katter och ett och annat husspöke som sällskap. Är också nyfiken på om det blir nån film eller vad som händer. Jag får väl blogga om saken i denna hemska väntan.

Andy 8:55 PM  

I detta hus, broder, är jag med dig. Jag vet vad det innebär att bo själv i ett hus med katter långt ute i ingenstans. Med ett spöke som sällskap. Så jag hör dig hela vägen från där du är och hit till mig.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP