20080225

Smartare än mig

I dag var jag på Engelska Skolan. Kursansvariga hade slängt ut Jan Guillos mossiga Ondskan och slängt in Vigilante av Andreas elGrande Roman I - kanske den coolaste romanen som skrivits sedan Den Gudomliga Komedin.

Barnen i denna årskurs nio ställde frågor och hade funderingar. De hade läst och tänkt. De var smartare än många kulturjournalister jag träffat och också smartare än mig.

(jag. smartare än jag. mig? jag! eller mig? eller jag? eller är det du?)

Om framtiden ligger i händerna på dessa barn, så känner åtminstone jag mig trygg.

16 kommentarer:

Anonymous 8:35 PM  

du kanske inte är så smart

Anonymous 8:55 PM  

nej nu fick jag dåligt samvete du verkar jättesmart

Anonymous 8:55 PM  

vem fan behöver vara smart om man är snygg?

Anonymous 9:30 PM  

Är man snygg så blir man ju per automatik lite dum...

Så, är Andreas snygg eller smart?

Anonymous 9:31 PM  

måste man välja? kan man inte få båda?

Anonymous 9:31 PM  

smarta finns ju överallt jag tar snygg.

Anonymous 9:31 PM  

Han är söt som en liten barockpojke.

Anonymous 9:32 PM  

smart för fan skärp er nu brudar.

Anonymous 9:33 PM  

vill man helst ligga med någon som är smart eller någon som är snygg? låt svaret avgöra svaret.

Anonymous 9:33 PM  

ska vi inte få in bajset i den här diskussionen också? Var är mr. a när man behöver honom som mest?

Anonymous 9:55 PM  

smarta killar är tråkiga ge mig snygga any day of the week

Anonymous 10:20 PM  

Vilken barnslig diskussion.

Anonymous 10:21 PM  

jag håller med alla vet ju att snyggast är bäst

Anonymous 10:54 PM  

Det går nog att få in lite bajs i denna diskutionen också om man vill det... Men jag har fått massa skit för mina inlägg, så jag har bestämt mig för att lägga det på hyllan ett tag.
Däremot tycker jag att andreas borde vara en lycklig grabb just nu. Massa folk som diskuterar om man är mest snygg eller mest smart. Tänk om man kunde få sånna kommentarer i sin blogg.

Anonymous 7:28 AM  

mr. a överge oss inte ge oss bajset!

Anonymous 7:29 AM  

jag tycker att den här bloggen är ytlig.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP