20080222

Xboxen graeter

Jag bär tweedkavaj och röker pipan, när jag kliver in i rummet med en stor svart låda under armen. Xbox 360:n ligger i soffan, invirad i handdukar, och hostar.
"Hyste hyste hyste ... hyste hyste ..."
Men så ser Xboxen mig och blir glad.
"Faer ... du kom haem till maj ... faer ... jeg blir glaed no."
Jag går fram till boxen och ler. "Ja, nu är jag här. Och se vad jag har med mig?"
Jag sträcker fram den svarta lådan. En PS3.
Xboxen säger inget. DVD-släden åker ut och in. Fläkten börjar brumma, åh vad den brummar denna äckliga jättefläkt som låter som en jävla Boeing. Jag skrattar, utanför åskar det och blixtrar, jag sveper manteln omkring mig och sedan kramar jag min PS3. "Nu är det bara du och jag", fnissar jag. "Du och jag."
Xboxen hostar. "Faer ... faer ...", medan jag sätter mig i stolen bredvid, kopplar in PS3 och spelar Devil May Cry 4 med ett stort grin. Jag höjer volymen så att jag inte ska höra hur Xboxen gråter.

1 kommentarer:

Arcade Berg 5:47 PM  

Där har vi riktig poesi!

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP