20080405

Illuminati Göteborg förhandlar

När vi väl var hemma från Island, så ringde Illuminati Göteborg upp: "Hallå. Vi har Johan Theorin. Om du inte slutar skriva om vår verksamhet, så skickar vi honom till Gotland. MED DEN LÅNGSAMMA FÄRJAN."
Men jag hade just pratat med Johan, vi skulle ju luncha snart, och jag visste att han mådde fint. Så jag sa: "Ni har inte Johan Theorin. Han skriver och mår bra."
"Men ... jaha?"
"Just det."
"Johan Theorin? Fläktremsmontören?"
"Han monterar inte fläktremmar så ofta."
"Svetsmarodören?"
"Så vitt jag vet, lämnar han svetsar i fred."
"De sju svarvarnas fasa?"
"Låter inte som den Johan jag känner."
"Stämpelklocksfascisten?"
"Definitivt inte."
"Montörelitisten?"
"Under inga som helst omständigheter är han en sådan."
"Fanken också."
"Hörni", säger jag. "Nu lägger vi ner det här. Nu sluter vi fred. Okej?"
"VI FÖRHANDLAR INTE UTAN FACKET!"
"Jag är med i Unionen."
Då blir det tyst i luren. Efter en stund: "Va?"
"Javisst. Medlem i SIF i åtta år. Numera Unionen."
"Men ... men ..."
I bakgrunden hör jag viskande röster. "Vilken hedersknyffel han är den där Andy", säger någon. "En man med patos och ryggrad", säger en annan. "Andy som fackpamp, jag visste det väl", säger en tredje.
Jag hör även gråt, det låter som tårar av glädje. Något diskuteras. Sedan återvänder rösten till telefonen, jag tror det är broder Glenn, han verkar tagen: "Andy. Allt är förlåtet. Vi älskar dig och vi vill att du kommer hit på öl och korvmacka."
"Vi snackar prickigkorv?"
"Ta med dig din unikalåda, din gamle stämpelklocka. Vi drar igång bandet! Här ska busåkas på högsta hastighet!"

Och efter det så har de lämnat mig i fred.

10 kommentarer:

Anonymous 6:53 PM  

skönt, jag var orolig att de skulle få tag på dig till slut.

Anonymous 6:53 PM  

Johan Theorin? Skumtimmen? Är ni kompisar? Känner alla författare varandra?

Anonymous 9:27 PM  

ja. Jag har även varit hemma hos både Roman och den skumma Johan.

Anonymous 9:28 PM  

fast han är inte skum. Detta är mönsterkillar

Anonymous 9:28 PM  

ha ha ha ni får tro vad ni vill. Jag kanske bara skojjar

Anonymous 10:14 AM  

Om jag var hemma hos Roman vete fan om jag skulle komm levande därifrån. Han verkar farlig.

Anonymous 1:54 PM  

JOBBA UNIONEN JA FY FAN VAD GÖTT

Anonymous 2:21 PM  

fy fan den långsamma färjan inte ens illuminati göteborg skulle väl kunna göra en sådan hemsk sak. elakt. äckligt.

Anonymous 3:39 PM  

det slutar som en saga, den här bloggen är som en saga, galen och urflippad men vacker på många ställen.

när kommer boken?

Anonymous 7:39 PM  

skumtimmen rimmar på dumtimmen
men vigilante däremot
rimmar inte på någonting
mörkrädd = törkrädd

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP