20080412

Johan & Jag - Kajsas limefrukter

Kajsa Ingemarsson drar upp en barnpall och sätter sig vid oss. "Egentligen skulle den heta små limefrukter gröna", säger hon medan Horace nu snurrar runt runt på rumpan och joddlar. "Men så kom jag på att limefrukter finns ju inte, precis som eskimåer så är de på låtsas, så jag struntade i det."

Jonas cyklar förbi oss på sin trehjuling, han gör ett vrooom-ljud och kurar ihop sig. Jan och Henning håller nu bara handen och ser varandra djupt i ögonen. Camilla har hittat en borr, hon borrar genom huvudet på en docka och hon säger: "Man kan borra ett hål genom en människas huvud utan att denne kommer dö. Men varför skulle man vilja det?"

Jag och Johan är överens. Nu går vi. Det här håller inte längre. Vi ska ta våra ärtrör och gå. Det här är bara för mycket.

Men det är då som de börjar bära in instrumenten.

6 kommentarer:

Anonymous 10:11 AM  

Här lär ju ingen gå säker, om man säger.

Anonymous 10:36 AM  

hahaha så är det ju.

Anonymous 11:27 AM  

ja varför skulle man vilja det, låter helt galet.

jag gillar författarns här, de känns sköna. hade jag hamnat här hade jag tyckte det var coolt men verkar som en del blir sura och tror att man gör narr av dom, så tycker inte jag det känns. aktum är att roman och theorin famstår som tråkigast, utom i början då när dom skjuter ärtrör, viöket är snyggt, de andra karkatärerna får tala istället, läckberg och mankell och alla.

snyggt berättat, gömt lite i allt det roliga, undrar hur många som ser hur bra det här egentligen är?

Anonymous 11:37 AM  

Ja. Kallar man sig drdee, då känns det som att man har koll på sådant.

Nej förlåt, jag skojade bara. Jag håller med. Det är faktiskt mycket bättre än vad man kan tro när man först läser det. Fruktansvärt smart.

Anonymous 12:38 PM  

de kan ta det tycker jag.

Anonymous 3:33 PM  

Instrumenten?

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP