20080529

Skrivarsymposiet

För inte alls länge sedan, så åkte jag ut till Tjörn där min kamrat Christian har köpt ett hus. Familjen Romans gamla hus, faktiskt. Men den historian är så lång så den tar jag någon annan gång.

Vi skulle ha ett skrivarsymposium. Hela helgen skulle gå till att skriva, läsa, diskutera, laga mat, dricka vin, skriva mer. Helvete vad vi skulle skriva. Vi skulle frossa i den sköna kulturen, skapa sidor som flög direkt in i historien, dominera den litterära scenen helt.

Men vi drack mest vin och fnissade åt skämt som att man kan stoppa upp majskolvar i rumpan utan att ta av blasten först.

10 kommentarer:

Anonymous 8:59 AM  

och somnade i soffan, överjästa...det har jag hört iallafall

Anonymous 9:33 AM  

Tur att ni är så snygga så även om jag hade sett er där med en liten rot sticka ut ur rumpan så hade jag gillat er ändå!

Anonymous 9:37 AM  

Jag har just läst Mörkrädd. Och nu har jag hittat hit till den här bloggen. Och fast den känns dum och rolig, så känns den som Andreas stil att skriva. Om man får sig en omgång här varje dag, så är det lycka fram tills nästa bok.

När kommer den förresten?

Anonymous 10:01 AM  

Hela prospektet låter väldigt gay, tycker jag.

Anonymous 10:20 AM  

vad är det för fel med manligb löve?

Anonymous 10:45 AM  

We löööve that :)

Anonymous 11:58 AM  

Vad är det som är så roligt? Jag fattar inte.

Anonymous 11:59 AM  

nej det är lugnt.- Det är inte alltid man hajjar. vi gillar dig ändå.
spread the love

Anonymous 10:02 PM  

Tjolahopp,
vad tycker vi om detta?
Kolla in svd och deras recension...
Lite trist,
Men Jag gillar boken ändå och lyssnar hellre på en bunt bokhoror och värmlänningar än detta.

http://www.svd.se/kulturnoje/litteratur/artikel_1304247.svd?voted=1212074727184#articlecomments

Anonymous 10:41 PM  

jag tycker: Håller ej med

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP