20080629

Gud och Bettan

Gud har jävlats med mig men nu är Bettan arg och säger åt honom att sluta vara en sådan barnrumpa. Jag hör hela samtalet över telefon.

"Ja men Bettan ... ja ... men det var ju han som ... ja men ... men ska jag bara behöva ta all den här skiten som han .. ja men för sjutton Bettan ... va? ... nä, det kan du glömma ... vadå? ... inte ligga på en månad? ... nu tycker jag du tar i ... ååååh ..."
Tyst en kort stund.
"Andreas?"
"Ja."
"Är du kvar?"
"Ja."
"Okej."
Tyst en stund igen.
"Ja", säger Gud. "Alltså ... förlåt. Det var inte meningen att blixtprutta sönder din bil. Även om det är ett schysst trick och så, så hade jag inte behövt använda det just på dig."
"Okej."
"Ja, vi säger så. Hej då!"
Men då blir det ett sabla tjatter i bakgrunden igen, och jag hör Gud: "Ja men jag sa ju ... nej ... jag tycker faktiskt en gång räcker ... vadå en gång är ingen gång ... låta udda vara jämnt? ... ååååh."
Så: "Andreas?"
"Ja?"
"Förlåt att jag förstörde dina tevespel också. Du ska få nya."
"Tack. Håll med om att du var rätt barnslig nu."
Någon viskar något i bakgrunden. Gud suckar. "Jaja. Jag var barnslig. Är vi klara nu?"
"Inte riktigt."
Bettan knuffar Gud i sidan med armbågen. Han stönar. "Jaja. Andreas, du är bäst i världen och dessutom en hedersknyffel. Jag önskar jag var som dig."
"Som du."
"Va?"
"Det heter: Jag önskar jag var som du. Hej då."

4 kommentarer:

imse 8:57 PM  

Slutet gott, allting gott. Eller?

Andy 9:01 PM  

Det kan man ju aldrig veta med den där jäveln.

Med Gud, alltså.

Jag menar, Bibeln slutar ju inte direkt lyckligt. Alla dör. Ganska hårt.

Anders Carling 10:00 PM  

Du får se upp nästa gång Bettan är på Syjunta, då passar han på.

Anonymous 10:18 PM  

Tack för tipset. Nu ska Andyn få smaka nästa gång frugan är borta.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP