20080701

Dante och kransen

Dante står framför spegeln. Han trär långsamt på sig sin nya lagerkrans, gjord av olivkvistar. Det här är fina grejer, kostar mycket och är svårt att få tag på.
"Jojo", säger han tyst för sig själv. "Man är ändå rätt stilig. Nu ska här diktas." Han ser sig om. "Jag är en skald!" utropar han.
Beatrice går förbi. "Hör du det, gumman? En skald, det är jag det."
"Vad fint, gubben."
Beatrice har parfymerat sig och ska ut med flickorna i kväll. Men nu, när hon ser Dante, så fnissar hon till.
"Vad?" ropar Dante. "Åt vad fnissar du, kära Bea?"
"Ska du gå ut med den där?" frågar hon.
"Ja! Vadå? Är den inte snygg? Det är en lagerkrans. Jag är diktare. Jag diktar. Dikten är mitt kall. Jag är en poet, en berättare. Klart som fan jag ska ha en lagerkrans. Ska vi behöva bråka om det här verkligen?"
"Folk kommer skratta åt dig, Dante. Det är lite konstigt att gå ut med en lagerkrans runt huvudet."
"Vadå? Vadå?"
"Det är lite gay. Just den kransen i synnerhet andas fruit lång väg."
"Skiter väl jag i. Jag tycker din klänning är gay."
"Jag har i alla fall inte grönsaker i håret."
"Nej men jag har i alla fall inte bajs i hjärnan."
"Sluta nu, Dante. Kom inte hem full. Vi ses sen. Pusselussepuss."
"Jaja, puss på dig också."

14 kommentarer:

Anonymous 8:14 AM  

hahahaha skön följetong!

Anonymous 8:15 AM  

Furst! Ni andra är mina undersåtar.

Anonymous 8:15 AM  

nähä inte det nä, vem är du som hann före mig?

Andy 8:21 AM  

Ni är uppe tidigt och är redan i full gång, ser jag. God morgon säger jag till er då.

Anonymous 8:30 AM  

Kan man säga att Dante är på väg rätt ner i helvete? :)

Karolina 10:57 AM  

Men alltså.... en lagerkrans ska väl vara gjord av lager? Inte oliv? Är det jag eller Dante (eller Andy!) som är förvirrad??

Andy 11:09 AM  

Dante har verkligen ingen koll, han kanske kunde dikta och så men mode var han helt lost i. Ni märker ju hur han blandar och ger i huvudvegetationen.

*host*

Anonymous 11:28 AM  

Den där Beatrice vet hur hon beter sig. Hon verkar fruktansvärt manipulativ. Först skär hon sönder hans själ genom ett sånt där ont fniss som bara kvinnor kan göra. Hon ger honom därefter en elak ironi, trackar honom en stund för att sedan med sitt leende och sånt där äckligt pussande.

Jag tycker Dante ska lämna henne. Hon är inte bra för hans epos.

Anonymous 11:41 AM  

jag tycker hon verkar skön, hon har ordning på töntpoeten och ser till att han håller sig på jorden.

för övrigt håller jag med karro, andy , har du ingen koll alls på lager och oliver?

Anonymous 2:04 PM  

Dom är ändå söta mot varandra, jag tycker det här är fint på något vis.

Anonymous 3:05 PM  

Hur ska detta sluta undrar jag? Eller är det slut här? Några mer Danteinlägg vill jag ha.

Anonymous 12:16 AM  

Ett inferno, det är vad det är ett inferno, sanna mina ord

Anonymous 9:21 AM  

hahahahahahahah herregud hahahahahaha jag gråter

lucas wyatt 7:58 PM  

HELLO-tittare är här för att dela mitt vittnesbörd om hur jag äntligen går med i Illuminati-huven och blev RIK, FAMOUS OCH POWERFUL, jag försökte allt mitt bästa för att bli medlem i huven men jag blev bedrägeri flera gånger innan jag äntligen stötte på en vittnesbörd på nätet så jag kontaktade agenten, jag var så rädd att han kommer att be mig om mycket pengar innan jag kan gå med i huven men till min största överraskning ber han mig bara betala en initieringsavgift på 300USD som jag gjorde och idag så glad att säga till världen som är rik och har kunnat bygga många affärer med allt detta som har summan 124 miljoner dollar på mitt personliga konto och är också känd över hela världen med den verksamhet som jag har fått av Illuminati och har också makt att göra det jag vill ...... Jag vet att så många människor kan vara på min körfält och letar efter hjälp här är deras officiella e-post illuminatibrotherhood205@gmail.com Vad- app 2348029067161 SE upp för svindlare, och du måste vara över 18 års ålder.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP