20080730

Inte alla är snälla

Kolla här, så här går det när man försöker vara lite mänsklig på sin blogg. Va? Så typiskt.

"
Hallå Andreas,

Det är jag som ligger bakom samtliga bloggar, recensioner och övriga offentliga uttalanden om dina bristande kvaliteter. Jag erkänner, du fick mig. Din lilla rackare.

Jag har antagit en mängd identiter, bland annat som journalist på Svenska Dagbladet (riktigt sköna brillor har jag, ingen känner igen mig, haha!), men det är även jag som ligger bakom kampanjen "Stoppa Anders Rohmans bondtolva nu!" Vilket är aningen olyckligt, eftersom jag stavade ditt namn fel, har missförstått vad du egentligen gör och därmed pumpat tio miljoner in i en kampanj som ingen jävel fattar vad den går ut på. Lite som mitt liv i stort. Ibland blir jag så trött.

Med vänliga hälsningar,
Thomas Olausson

P.S. Jag fick hjälp att skriva det här brevet, jag försökte själv men efter tre dagar gav jag upp och gick ner till den lokala kinakrogen där vi skrev, drack och åt och hade det trevligt ända tills klockan blev tio och min stomipåse svämmade över efter att jag glömt byta den för tredje gången i dag. Så jävla typiskt va?
"

Haha! Jag visste det!

Undrar om Thomas är min vardagsnemesis?

Eller om han bara är här för att ge igen?

Den djäfvulen är han, oavsett.

8 kommentarer:

Lin Lin Linda Li 11:40 AM  

"

Thomas Olausson kan!
"

Men jag tycker det känns som om din vardagsnemesis har en aningens mer extravagant bakgrund som den hittils lyckats hemlighålla inför allmänheten, så Thomas går väl bort där ändå?

Andy 1:38 PM  

Förmodligen. Men om han är riktigt lömsk, så kan han ha lurat mig hela tiden. Och det är ju precis vad en smart nemesis skulle göra.

Så man vet ju aldrig.

Anonymous 2:07 PM  

men du sa ju att du aldrig skulle skriva om thomas olausson igen? dig kan man aldrig lita på :)

Anonymous 2:50 PM  

man blir aldrig kvitt tomas olausson, så verkar det vara.

Anonymous 8:46 PM  

just när man tror att man är av med honom så dras han in igen. den här bloggen är oförutsägbar.

och bäst i sverige :):):)

Andy 11:08 PM  

Ja, Thomas är som gubben i lådan. Han poppar upp och så får man trycka ner honom igen och dra igen locket riktigt hårt, annars poppar han upp igen.

Anonymous 1:36 PM  

Äntligen är Thomas tillbaka. Jag har saknat honom, och funderat lite på vad han har gjort sen ni träffades i dynghögen där för ett tag sen.

Skit ska skit ha, fast om Thomas ger den är den aldrig välförtjänt.

Skulle det inte vara en kul grej att leta reda på Thomas och låta honom gästblogga här? Kunde bli kul!

Andy 8:39 PM  

Mr a - det kunde bli gruvligt. Jag får svindel av konsekvenserna.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP