20080727

Vidare under Det Sjunde Inseglet

"Nej för helvete!" ropar Ingmar. "Jag säger nej! Nu kör vi igen. Ta det från början. Vad är det som inte stämmer? Jag förstår inte."

Bengt Ekerot går fram till Max.
Max säger: "Vem är du?"
"Jag är Döden", säger Bengt.
"Kommer du för att hämta mig?"
"Jag har länge gått vid din sida."
(så här långt funkar det ju, varför går det snett sedan, Ingmar förstår inte)
"Vänta!" säger Max. "Du är ju en baddare på curling, eller hur?"
"Haha, skoja inte gamle knekt. Jag sopar isen med vem som helst, när som helst."
"Med den jävla kappan? Det tror jag inte. Mina dunderpuckar knuffar dina åt fanders vilken dag som helst."
"Nog. Du sopar isen med en tandborste, det gör du." Döden svingar armen bakåt, faller på knä, glider fram över sanden och gör ett swischande ljud. "Och där sitter den perfekt. Va? Va?"
Max skrattar hånfullt. "Hahaha, säger jag. Hahaha. Låt oss curla. Jag ska skicka iväg dig över isen in i sargen, gamle gubbe."

1 kommentarer:

Anonymous 10:59 AM  

Undrar om det var så här det gick till innan Bergman fick ordning på sin film? Jag tycker det låter trovärdigt.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP