20080825

Finnen och kakorna

Eftersom det är min tur att köpa fikat i dag, så stannar jag till vid ett konditori för att handla lite kakor.
"Oj vad gott!" ropar finnen. "Kakor! Nej men gud, jag som är så svag för sötsaker. Låt mig tänka nu. Vad vill jag ha? Mandelbiskvier ... havreflarn ... men kära nån, dom har drömmar här! Ah, Andy, köp en dröm åt mig då. Va, knussla inte nu, lägg upp feta plånboken bara, hahaha!"

Jag säger till finnen: "Jag ska handla fikat till jobbet. Du får ingen kaka."
"Men vad i helvete? Ska alla få kakor utan jag då eller? Vad fan är det med dig? Varför ska du alltid vara så jävla sur?"
"Du har suttit på min näsa i några timmar, du vet knappast om jag alltid varit sur eller inte."
"Okej", säger finnen och börjar darra på underläppen. "Okej. Så att det var jag som vaggade dig när det åskade ute, att jag matade dig när du hade scharlakansfeber, att jag hämtade dig på flygplatsen alla de gånger du försökte genomföra din könsoperation i Kongo ... det betyder ingenting eller?"
"Nej för du hittar på."
"Jaha? Och det gör inte du då eller? I den där jävla bloggen som du driver? Hördu, tanten bakom disken. Langa upp en påse extra biskvier nu, och så lite mandelflarn på det, och en extra hallongrotta. Seså, Andy vet att jag avslöjar honom om han inte betala't. Det går bra. Fint fint."

2 kommentarer:

Anonymous 9:13 PM  

det är lite äckligt att en finne äter kakor.

Anonymous 2:49 PM  

Jag vill också ha en kaka. En chokladbiskvi med MÖRK fyllning, tack. Kan du nypa Andy i näsan och fixa det, finnen? Ni skulle kunna teleportera den till mig direkt, skulle sitta fint med en liten sockerboost så här på eftermiddagen.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP