20080831

Mamma ut på nätet

Nu har mamma och pappa fått bredband. Det tog ett tag, men nu surfar de med blixtens hastighet. De hoppade dessutom över en generation och tog mobilt bredband direkt. Mycket proaktivt, får man ändå säga.

Mamma googlade förstås direkt på sin son och fick upp min hemsida som första träff. Hon plockade upp luren och ringde upp mig.

"Hej det är din mor."
"Ja hej."
"Nu har vi äntligen fått bredband. Det är fantastiskt. Aftonbladet kom upp på bara två sekunder."
"Vad fint. Vad var det jag sa?"
"Mmm. Hur som helst: jag har varit inne på din sida."
"Jaha?"
"Det står: Andreas Roman Vad Fan"
"Öh, jaha?"
"Vad menar du med det?"
"Vadå?"
"Vadå Vad Fan?"
"Men så står det inte."
"Jo det gör det. Högst upp här står det ... (läser långsamt) ... Aaandreas Roooman ... Vad Faaan ..."
"Mamma, det står inte så. Det står for faen. Jag skojar lite, det ska låta som danska."
"Väldigt roligt du. Nej det står det inte. Det står (läser igen) ... Vaaad Faaan .... Varför skriver du Vad Fan? Så kan du väl inte hålla på heller."
"Men alltså ..."
"Andreas. Så får du inte skriva. Jag vill att du tar bort det direkt."
"Men morsan ..."
"Ta bort det."
"Men ..."
"Nu."
"Jag måste lägga på nu. Jag ska träffa en kompis."
"Åååhå, vad lägligt. Du måste lägga på, ja. Försöker undvika samtalet. Ta bort det, Andreas."
"Hej då."
"Ja hej hej."

3 kommentarer:

Anonymous 1:47 PM  

hahaha är mamma dum mot dig andy? mycket roligt :)

Anonymous 5:07 PM  

skön morsa.

Anonymous 9:03 PM  

för faen gittan, du rockar fett...

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP