20080819

Vardagstorpeden och att bjuda på en öl

"Ivan, gosse, jag bjöd polarn på en öl och i går så sa jag, bjud tillbaka nu. Då sa han, i helvete heller."
Ivan höjer på ögonbrynen.
"Javisst, det var väl inte så schysst, va? Ölen kostade ju ändå fyrtiotre kronor, jag tyckte jag var värd att få något tillbaka då."
"Du!" säger Ivan. "Du visa mig vaer han bor, din kompis. Jag åker dit, jag ska snacka med honom. Jag och min lilla knogjärnet haer, va. Okej?"
"Vilken kille du är, Ivan. Här får du en ostmacka på köpet. Det är du värd."
"Är det faersk ost?"
"Javisst."
"Då jag vill inte ha."

3 kommentarer:

Anonymous 7:14 PM  

hihi
kan inte vardagstorpeden sitta barnvakt

Anonymous 10:05 PM  

kanske nåt om att thet är ferpjutet att slå barn i Sverige...?

Andy 11:12 PM  

Jag hade tänkt att bryta torpedepisoderna först.

Men nu kom jag på andra tankar.

Hmm ....

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP