20080917

Bloggonsdag och beställningarnas beställning

Bloggonsdag!

På bloggonsdag dricker man kaffe. Som bara den. Man bälgar i sig enorma mängder, vältrar sig i bönor, man tar påtår, doppar bullen, dricker från fat. På bloggonsdag finnes inga spärrar för kaffet.

Och sålunda: Espresso house. I kön. Snart är det min tur. Jag lutar mig fram och säger till mina två vänner, som är före i kön: "Snart är det min tur. Då jävlar ska ni få se på beställning."
"Oj då", säger dom.
"Javisst. Det är ju trots allt bloggonsdag."
"Förvisso, Andy. Men ändå."

Min tur. Tjejen i kassan väntar.
"Är du med?" säger jag.
"Japp", svarar hon och ler.
"För nu är det bloggonsdag, serdu. Nu jävlar ska du få se på beställning."
"Okej." Hon skrattar.
"Nu blir det åka av, serrö. Du kommer häpna över denna beställning."
"Ojoj."
"Det kommer bli ett sånt jävla liv. Kanske blir det bråk. Men det kommer att bli en sjuhelvets beställning."
"Det låter spännande." Hon ler fortfarande.
"Nu kör vi. Håll i dig, tjejen, för här kommer det att gå undan."
"Jag är redo."
"Okej."
Jag vänder mig till mina vänner. De nickar uppmuntrande. En av dem gör tummen upp. Tillbaka till tjejen igen.
"Jag tar en mangojuice."
"Okej." Hon knappar in i kassan.
"Nu häpnar du nog. Du har hakan i golvet. Du är förvirrad av uppståndelsen. Du är fullständigt bländad."
"Något sådant ja", säger hon och skrattar. "Var det bra så?"
"Nej för fan!" Jag bleknar. "Skojar du? Var det bra så? Långt ifrån, min vän! Långt ifrån."
"Jaha. Vad ska du ha mer då?"
"En moccamuffins."
"Jösses."
"Eller hur. Nu börjar du fatta."
"Det blir trettiofyra kronor då."
"Kanon."

I min uppståndelse glömde jag att det var bloggonsdag och köpte därför inget kaffe.

Jag är mer snygg än smart.

5 kommentarer:

Anonymous 4:20 PM  

så med din kommentar i min blogg menar du på att jag är korkad? som en rock-kille på sticky? korkad?

Andy 4:29 PM  

Är man snygg så är man per automatik lite korkad.

Så det gäller oss båda.

Kaffe på den?

Anonymous 10:50 PM  

Lite korkade är vi alla 3! =)

Anonymous 11:33 PM  

Nejmen, ser man på, ser man på. Vilken fin blogg, helt klart värt att följas. Införskaffade en viss När Änglar Dör idag, och bestämde mig för att kolla vidare på den man som skrivit den, och så hittar man hit. Bannemig.
Ibland har man tur.

Med lyckobringande hälsningar, Coffee.

Andy 7:37 AM  

Coffee, du är förbannat välkommen. Här får kontrasterna råda och trogen läsning belönas. Lite som när man följde Seinfeld.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP