20080921

Vigilante blir film

Då var det klart.

Vigilante blir film.

Efter flera samtal med regissören Magnus Hedberg och hans sköna bundsförvanter på Rock'n Roll film, så är jag nu övertygad om att Vigilante kommer att bli en visuellt stark, våldsam och dramatisk berättelse.

Drivet hos de här människorna gör att jag med fullt förtroende och enorm spänning ser fram emot resultatet. Vigilante är inte på något vis en behaglig historia och Marcus Gyllendahl kommer alltid vara en karaktär som polariserar läsarna. Hans mardrömslika fall och det suggestiva anslaget har nått hela vägen till teamet bakom filmen, och deras bild av vad den ska bli, är smått lysande.

Så vi ses på premiären då, tycker jag.

14 kommentarer:

Henriok 12:13 AM  

Grattis! Grymt roligt! Jag har altid velat se en film signerad A. Roman!

TORGNYSDOTTER 7:06 AM  

är det sant!? Det kan ju bli precis hur bra som helst! Kul.

Hahaha fick precis en jobbig tvångstanke där persbrant spelar vigilanten. Bilder, bilder. Fan.

Andy 8:24 AM  

Ja, huvaligen. Persan som Marcus går ju bara inte. Över huvud taget, ingen överexponerad person får vara med, ens om de vill.

Susanna B 10:32 AM  

Grattis ^_^ Hoppas på galapremiär i Göteborg då ;)

Anonymous 1:45 PM  

OJ! Vad roligt! Grattis! Jag skall boka barnvakt redan nu...
/Maja Ljunggren

Anonymous 2:53 PM  

Ah, nu hängde jag med. Tänkte först på mörkrädd, och tänkte:
- "Men är det inte klart sen länge att den ska bli film?"

Men efter lite extra noggran koll inser jag att det står ju fan VIGILANTE!

KALASKUL!

Det kan nog bli kalasbra!

Anonymous 3:14 PM  

nu blev jag glad :) fan va bra!!

Andy 3:27 PM  

Trevligt, allesammans.

Om den här bloggen finns kvar när filmen drar igång, så lottar jag ut massa premiärbiljetter. Så kan vi mingla ihop. Hur trevligt skulle inte det vara då? Det skulle vara hur trevligt som helst.

Anonymous 3:56 PM  

ja det skulle det sannerligen!
Kan jag få en liten roll?

Anonymous 8:08 PM  

wow, grattis till dig och oss.
Vet man möjligen när detta kan inträffa???

Karolina 9:01 PM  

Skitkul! Får man komma uppklädd till premiären? Med baseballträ och så?

Andy 9:07 PM  

Kom som du är, helt enkelt. Det kan bara bli bra då.

Anonymous 11:13 AM  

"Om den här bloggen finns kvar?

Vafalls? Funderar du på att flytta till Hollywood, förvandlas till Vincent Chase och sluta blogga din orm?

Eller är alltsammans en dröm född ur att du ramlat och slagit huvudet i en sten?

Grattis till filmmakandet i alla fall. Låter nice!

Andy 1:41 PM  

Olle, det kommer inte hända. Men om läsarna bangar eller idéerna tar slut, då är bloggen över.

Men ni blir ju fler och fler än så länge och idéer saknas inte så det kommer nog inte hända det heller.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP