20081029

Andy fortsätter intervjuar Nobelpristagare #1: Jeanine-Marianne etc.

(en stund senare, vi har lugnat ner oss, Janne-Mari har samlat ihop sin värdighet)

"Okej, vi kör igen. Välkommen Jenny-Maria. Kul att ha dig här."
"Ursäkta, jag heter alltså Jean-Marie."
"Vad är skillnaden? Fruit name som fruit name."
"Du. Du tycker visst att du är väldigt rolig. Men det här är inte skoj. Det är bara lågt och billigt."
"Förlåt, kära Jennifer-Marseille. Du har förstås rätt. Jag borde visa dig mer respekt. Ska vi köra igång då?"
(suck)
"För all del."
"Nej, det här går inte. Jag är ledsen men jag kan inte ta dig på allvar. Heter du verkligen Jannike-Bertil?"
"Va? Nej. Jag heter: Jean-Marie Gustave Le Clézio. Jag har skrivit massa böcker. Jag har vunnit Nobelpriset. Kan vi tala om det nu?"
Men nu skrattar hela kafét. Gästerna ligger på golvet och rullar runt, ägaren kommer ut, slänger handduken i bordet och rufsar vår franske nobelpristagare i håret, polisen kommer in och lutar sig mot väggen, så mycket skrattar de. Fredrik Reinfeldt går förbi, han kommer in, skrattar så han måste lägga raklödder på huvudet och raka sig med hyvel tillsammans med förra Idol-Juryn, så roligt har han.

Och Jean-Marie, han ler lite efter ett tag. Så lutar han sig tillbaka, lägger hakan i handen och säger: "Ja, lite festligt är det ju faktiskt, det måste jag ändå hålla med om."

0 kommentarer:

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP