20081021

Hunden skäller

En stund senare så började schäfern skälla på mig. Damen skrattade, "Hahaha, tyst nu Lucifer. Skäll inte på den snälla farbrorn bara för att han ser ut som ett stycke nykarvat, härligt, saftigt, doftande kött."
"Ursäkta mig", sa jag, "men din hund verkar inte gilla mig."
"Äsch då, dummer. Han älskar dig. Han vill bara hälsa. Kanske också leka. Han leker gärna. Då gäller det att hänga med, hahaha."
Hon böjde sig ner mot kopplet och höjde på ögonbrynen, låtsades koppla loss Lucifer från sina kedjor. Hunden slet och drog, morrade och röt. Sedan skrattade hon igen, slog sig på knäna och lutade sig tillbaka, hunden alltjämnt fjättrad.
"Okej", sa jag. "Om du säger det så."
Hunden fortsatte att skälla, det for dräggel ur hans mun, jag fick det i ansiktet och kände hur det luktade gammalt kött och torkat blod.

4 kommentarer:

Anonymous 5:41 PM  

Hundar kan vara mycket läskiga ibland, speciellt de som lever och gör väsen av sig. Du kanske borde använda någon parfym som luktar äckligt, just för att slippa hundar?

Btw! Jag köpte Vigilante idag! Sjukt bra bok, verkligen. Jag är mycket imponerad. Kan hända att det, inom loppet av en överskådlig framtid, kommer upp några trevliga ord om den på bloggen min, om nu författaren tycker detta verkar lämpligt.

//Coffee, som Marcus borde kolla upp definitioner på ordet "idiot", det verkar rymma ganska mycket.

Andy 7:48 PM  

Det gläder mig att du läser Vigilante. Hoppas den håller hela vägen för dig. Självklart finner författaren det lämpligt att du bloggar om ordet. Författaren blir bara glad.

Anonymous 10:15 PM  

muahahahaa. hell dog. fanatiskt värre!

Anonymous 3:47 AM  

Du är en sjuk man Andreas. HAHA.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP