20081111

Sova sked

Nu ska jag ut och åka igen. Till Stockholm, som vanligt. Att göra datafiler till datamaskinerna som ska spela dataspelen, kräver globetrottertakter.

I dataspelsinternetvärlden så är man inte blyg när man reser, man delar ofta rum. Och jag ska dela rum med en skön snubbe från jobbet. Vi sitter i Grins kök och käkar lunch, alla är där. Jag sitter mitt emot killen.
"Jaha då ska vi till Stockholm i morgon då", säger jag.
"Japp", säger han.
Jag tar en stor tugga från min enorma kebab. "Då djävlar ska vi sova sked."
Han sätter lite av sin rotfruktssoppa i halsen. "Ursäkta?"
"Var inte blyg nu. Vi har ju dubbelrum. Klart vi ska sova tätt. Mänsklig kontakt är bara bra."
"Men ... alltså ... jag har flickvän."
"Ja men det har väl jag med eller. Vad har det med saken att göra?"
"Sluta larva dig nu. Jag drar ändå alltid isär sängarna på hotell, när jag bor ihop med någon annan."
"Lustigt. Jag trycker alltid ihop dem."
"Va?"
Jag kniper ihop ögonen och gör en grimas. "Nära som fan ska sängarna stå, så att man inte halkar emellan när man rullar över till andra sidan."
"Men ... jag vill inte -"
"Jag brukar lägga dubbla lakan emellan, så att det verkligen inte blir någon spricka mellan bäddarna."
"Jaha, men -"
"Fy fasen vad mysigt det kommer bli. Och du. Om du hör en rökare eller så under natten, då är det inte jag, okej? Det kan vi komma överens om, va?"
"Men -"
"Då är det förmodligen du som släpper dig. Och du ska veta att jag tycker sånt är lite äckligt, när man ligger och snosar ihop, sked i sked, kaka söker maka. Okej?"
Nu härsknar han till. "Du, det blir inget med det. Ska du hålla på så där, så får du sova i eget rum."
"Ingen fara. Jag smyger in till dig senare, när du somnat. Var inte orolig. Du kommer få kroppskontakt, lita på mig."
Han vänder sig desperat till en bordskamrat, som bara rycker på axlarna och äter vidare. Han vänder sig tillbaka till mig igen. "Du, alltså. Kolla här ..."
Jag höjer på ögonbrynen och spärrar upp ögonen. Tar en tugga från min kebab.
Han börjar gråta.

0 kommentarer:

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP