20081217

Jordbävning i Skåne

Som ni säkert alla har hört vid det här laget, så har det varit en jordbävning av rang nere i Skåne. Såpass kraftig att det har varit på nyheterna överallt och alla har pratat om det och gjort lustiga ljud i teve när de försökt gestalta hur en jordbävning faktiskt ter sig.

"Det var lite som så här", säger en tant och skakar på huvudet och fladdrar med läpparna och rullar med ögonen och låter "dadadadadadadada."
"Ungefär så här kändes det", säger en annan tant och rullar på nacken, viftar på öronen, vevar armarna bakåt och låter "ompapaompapaompapa."
"Det var så här", säger en gubbe och springer runt i cirklar, vickar på rumpan, gör elefantöron av händerna, skjuter armarna in och ut och ropar "Kraaa kraaa kraaa!"

Men jag, jag tror jag vet vad det är. Jag tror det är Gud som försöker säga oss något. Han säger: Jag hör er. Jag ber om ursäkt för Skåne. Och nu ska jag ta hand om det.

10 kommentarer:

Anonymous 9:41 AM  

misstänker att du är ett underbarn.

Anonymous 10:17 AM  

Jag tyckte det var rätt underligt att en tant som de intervjuade på tv trodde att hennes katt kräktes i sängen. Detta var hennes absolut första tanke när hela sängen skakade. Underligt, minsann. Underligt.

Anonymous 10:40 AM  

Right on!

Aki 10:50 AM  

Snacka om att Gud vet hur han ska prioritera!

Anonymous 10:56 AM  

skåne är lite som innsmouth.

Anonymous 11:14 AM  

ha ha,
att hennes katt kräktes! trodde hon, det var det roligaste!!!

Anonymous 11:46 AM  

Det är väl det troligaste när huset skakar, att det är katten som kräks.

Christian 4:48 PM  

Snacka om att människorna på gräv bort skåne sidan har jobbat i onödan. OM det är som du säger Andy.

Anonymous 11:18 AM  

Skåne = sveriges framsida. Så det så!

Anonymous 10:01 AM  

Tack för att du förgyller min trista morgon med dina underbara texter! Skrattar nästan mig själv av stolen.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP