20081229

Korven har fyllefest

Jag kommer hem och det är ett satans liv hemma. Det ligger ölburkar på golvet och stinker rök i hela lägenheten. Chilikorven och saltkorven sover över hos korvamormor och jag har jobbat sent. Det dunkar av korvmusik. På soffan ligger en stor tysk salami i läderkalsonger och sover. I köket hänger några små tryffelkorvar och röker braja. En dunderschnitzel är inne på toan och kalvar efter att han halsat HB.

Jag sliter upp dörren till mitt sovrum och där inne ligger pepparkorven och hånglar med en spickekorv. ”Vad håller du på med?” ropar jag. ”Jag är borta i några timmar och du river ner hela lägenheten.”
Sedan rusar jag runt och slänger ut alla korvarna. ”Ut! Iväg med er! Tillbaka till charken där ni hör hemma!”
”Jävla tönt!” ropar pepparkorven. ”Fy fan vad du gör bort mig nu!” Men jag pekar på honom och säger: ”Du går och hänger upp dig i kylen. Vi får talas vid senare.”
De andra korvarna luffar ut, skamsna och arga. De tycker väl jag är en mes.

2 kommentarer:

Anonymous 10:56 PM  

jag gillar när du är en tuff korvfarsa

Anonymous 1:29 PM  

korv är gott. jättegott.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP