20081215

Korvmorgon

Söndag morgon. Härliga grejer.

Jag går ut i köket. Där ligger de tre korvarna på bordet och halvslumrar. När jag drar på kaffet, så kvicknar de till. "God morgon små korvar", säger jag och tänder ett adventsljus.
"God morgon Andy!" ropar de i kör. "Vad får vi till frukost?"
"I dag blir det fina grejer", säger jag och serverar fram pölsa med lapskojs och öga från älg. "Hurra!" ropar de. "Man får alltid god mat hos onkel Andy."
"Just det små korvar, glöm inte det."
"Hurra!"
Vi dricker kaffe, språkar om dagen och äter rentjosan. Allt är frid och fröjd. Men jag ser att pepparkorven blänger lite på mig ibland och jag tänker, han börjar bli stor, tonåringen. Snart kommer han börja hänga ute sent på kvällarna, röka och jaga brudar. Hur fan ska detta gå?

1 kommentarer:

Aki 11:53 AM  

Ja, de växer upp snabbt, de små liven...

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP