20081209

Steve Söderbelte är chef för Feta spelföretaget, och han tycker om att åka runt och hälsa på andra spelföretag som han tycker är sämre än hans. Det vill säga, alla andra i hela världen.

Hans tur har nu kommit till oss på Grin. Som alla som jobbar här vet så är vi Sveriges skönaste utvecklare. Söderbelte stövlar in, han har rutig skjorta i dag och har just duschat. Vår studiochef tar emot.
"Hallå ja", säger Söderbelte. "Så detta är Glenn då."
"Grin", säger vår studioansvarig. "Grin."
"Hahaha!" skrattar Steve och dunkar vår studioansvarige i ryggen så att denne åker genom rutan. Vår producent tar över. "Är det alltså här ni gör Termiter?"
"Jag kan inte kommentera i detalj vad vi gör."
"Precis. Och då undrar jag, hur lång tid tar det att göra en filhantering för er?"
"Va?"
"Uttrycker jag mig oklart? Nej förlåt, du jobbar ju inte med Transformator. Är du här och hälsar på en datapojkvän kanske?"
"Jag är producent här."
Men Söderbelte har redan tappat uppmärksamheten, han ser en grafiker gå förbi och han vrålar: "ÖVERTID I KVÄLL DÅ TILL KLOCKAN TOLV KANON DÅ SÄGER VI SÅ!"
Grafikern tjuter och tappar sin lunchlåda, makaronerna spiller ut över golvet. Söderbelte blinkar med ena ögat till vår producent, som inte rör en min.
"ERSÄTTNING SA DU TROR INTE DET GOSSE VI GÖR DATASPEL FÖR ATT DET ÄR ROLIGT ANNARS KAN DU DRA"
Han skrattar igen. Sedan lägger han armen om vår producent och säger: "Visa vägen till ert fina Tältrullator, jag ska spela brallorna av er allihopa."

7 kommentarer:

Arcade Berg 7:30 AM  

"Upplagd av Andy på 6:00 AM"
Näedu, det här fungerar inte. Då känns posten gammal när man läser den efter ordinarier uppstigning...

Andy 7:59 AM  

Bäste Arcade,

Det blir till att gå upp tidigare i fortsättningen då.

Kram,
Andreas

David Lundvall 9:40 AM  

haha, skön text. :)

Anonymous 12:32 PM  

Skulle lätt vilja träffa Steve personligen.

Anonymous 1:22 PM  

Jag tycker absolut att bloggen har Levlat den senaste tiden. Videoinlägg och organiserad bloggning ... absolut Level Upp!

Håller ni inte med?

Anonymous 3:41 PM  

jag håller med mr.a, nu är den inte bara rolig utan proffsig också.

+2 i BloggLevel

Anonymous 4:34 PM  

vilken ti vill ni läsa?

Det bäste herr A, det kallar jag service...

Puss

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP