20090123

Sven och datan

Jag har en annons ute på en gammal bärbar dator, en fotogendriven Dell från 1893 med kolugnsbatteri för att skyffla på den där extra krämen som behövs när man är ute och reser med droska.

Jag har fått många svar på datorn eftersom jag säljer den så billigt, och bland annat så har Sven skrivit så här:

"hej,
köper gärna datan om du kan tänka dig att skicka på postförskott?"

Jag svarar artigt:
"Hej Sven, tack för visat intresse. Men jag har fått så många svar i närheten av Göteborg, och säljer hellre datorn till någon som jag kan visa den för personligen, så att inga missförstånd eller tråkigheter uppstår på färden. Men tack ändå för att du mejlade. Hälsar, Andreas."

Varpå Sven svarar, två timmar senare:
"Skitprat.

Ni är likadana allihopa. jag är så jävla trött på er. ni ljuger och hittar på men varför säger du inte bara som det är, att du inte vill skicka datan?"

En del har det tuffare än andra, helt enkelt.

1 kommentarer:

Henriok 9:35 AM  

Haha :) Ja, var det inte precis det du sa?

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP