20090228

Flygande Jakob

Världens sämsta maträtt. Faktiskt.

"Hallå ja, då kör vi. Här ska lagas mat. Det bästa vi kan tänka oss. Då börjar vi göra såsen. Hämta gräddfilen så ... men vad fan, vem la grädde i formen? Åh, vad trött jag blir. Jaja, vi kör väl på det då. Men vispar du den nu? Du kan ju fan inte ha vispad grädde i ... åååh, praofasoner. Jamen vi kör väl på det då så vi kommer vidare. Ta nu en bit ... MEN VAD I ... du kan ju inte blanda kyckling och bacon, ditt sabla kötthuvud! Tänk om jag skulle komma hem och blanda potatis med spaghetti hemma hos dig, skulle du tycka det var roligt va? Nä, tänkte väl det. Jaja, vi får jobba med vad vi har, vi kör vidare. Ta nu saltet och ... NEJ, NU VÄLTE DU NER HELA JORDNÖTSTUNNAN I MATEN! KAN DU INTE SE DIG FÖR DIN JÄVLA ELEFANT? Åååh, jaja, vi måste fortsätta, vi har inget val, en skiträtt blir det här, ett hopkok av misstag och dåliga idéer, men okej. MEN VAD I HELVETE, BANANERNA SKA VARA TILL EFTERRÄTTEN, INTE I FORMEN! HUR TÄNKTE DU? JA BACON OCH BANANER, DET VERKAR JU VARA EN BRA IDÉ, BÅDA BÖRJAR JU PÅ B OCH JAG ÄR DUM I HUVUDET. Nu räcker det. Det här är det sämsta jävla hoppkoket av mat jag någonsin upplevt, och så är det bara. Jakob? Kom hit. Du ska ut. Det här är ditt fel. Vänd din feta röv hitåt, så ska jag sparka dig så du flyger ut genom fönstret hela vägen till flygfraktsavdelningen."

Jag var där så jag vet att det gick till så här.

7 kommentarer:

någon 11:03 AM  

Ja jösses. Det är ju inte utan att man ibland undrar om den där Jakob hade ensiffrig IQ-nivå.

Anonymous 4:03 PM  

Det är ju supergott ju! Konservativ du är! För övrigt är cocos och banan jättegott till chili con carne t ex och spaghetti + potatis = love, kolhydratcravings to the people!

Saftan Augustsson 5:39 PM  

Enda skälet till att den kallas "flygande" är för att man alltid brukar kasta iväg den, genom fönster i avsky, eller på andra av ren jävulskap... visste du detta?

Arcade Berg 11:13 PM  

Mja, missödet med jordnötterna kan jag aldrig förlåta men annars lyckades han ganska bra.

Andy 10:29 AM  

Ironiskt nog höll jag på att bli serverad denna rätt igår, värden helt ovetande om mitt blogginlägg. Men jag klarade mig med blotta förskräckelsen.

axl 11:01 AM  

Hur gick det för värden?

Andy 12:00 PM  

Han är lyckligt ovetande om att han nästan höll på att trampa i klaveret.

Eller om det var jag som förberett mitt traverklampande på ett mer utstuderat sätt. Beror på hur man ser det.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP