20090327

Hanna handlar osten

Linnégatan. Min fina Hanna ska köpa ost. Hon går in i ostaffären tillsammans med en vän, som ändå har försökt hejda henne. "Gör det inte, Hanna. Snälla, gör det inte." Men Hanna har bestämt sig.

"Ge mig det hårdaste ni har", säger hon och lägger upp armen på disken.
"Javisst", säger ostmannen. "Vi har en fin cheddar här, lagrad sedan -"
Hon ler kort. "Nej nej. Sluta nu."
"Min dam. Jag förstår. Här har vi Svarta Sara, så lagrad att skinnet krullar -"
"Ser jag ut som en amatör? Jag pratar om da shit, okej? De tunga grejerna. Mmmkay?"
"Ah, förstås. Madame vill ha vår äldsta Gamle Olle, den mest väldoftande av -"
Hanna greppar hans krage och drar honom över disken. "Ge. Mig. Det. Starkaste. Du. Har. Fattar. Du. Trögt. Eller."
Hans underläpp darrar. Han börjar gråta.

2 kommentarer:

Anonymous 11:25 AM  

Det kan inte vara lätt att jobba i ostaffären när hon är i farten. Men gott låter det... mm mmm mmmm...

manotanten 11:23 PM  

den madamen har skinn på näsan!
det är bra!

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP