20090312

Katterna vidare

Kväll, snart natt. Jag släcker och lägger mig på sidan, på väg att somna.

Den första katten, Selina, hoppar upp och lägger sig vid mitt huvud. Hon tänker:
"Kanon, nu ska här sovas, jag ska ligga bredvid papaAndy, vad mysigt vi ska ha det, jag ska bara pussa honom lite med nosen först, sedan trampa runt lite för att sedan slappna av gött och vila huvudet mot hans arm. Mmm vad härligt, jag ska drömma kattdrömmar."

Den andra katten, Timjan, hoppar upp och lägger sig på mitt bröst. Hon tänker:
"Nej vad fint, läggdags med papaAndy, jag vilar på hans ståtliga bröst, som sjunker som jätten Polyfemos andetag upp och ner. Jag gillar när han lägger armen runt omkring mig, då känner jag mig ombonad och omhuldad, ah vad mysigt med läggdags, och Andy är varm och god. Kan inte bli bättre."

Den tredje katten, Esther, hoppar upp och lägger sig vid mina fötter. Hennes ögon glimmar i mörkret, hon bevakar mig stilla, samlad som ett väntande rovdjur. Och hon tänker:
"Du din satan."

7 kommentarer:

Anonymous 4:22 PM  

Hm. Min nöjer sig inte med att betrakta mig tyst. Hon skriker åt mig av sina små lungors fulla kraft om jag skulle ha oförskämdheten att komma inom 5 meters radie från hennes sovfåtölj.

Vilket ju kan vara lite svårt att undvika i ett sovrum som nog inte är mer än 4 meter. Hur får du din så där tyst?

Anonymous 4:28 PM  

Nu har Gosegrisen börjat ockupera hennes fåtölj med, så den senaste tiden har vi kunnat följa "Death Match - Cat Edition" varje kväll innan vi ska sova också. Spännande, men kan vara rätt så farligt från parkettplats. Det gäller att inte glömma att linda in sig i täcket innan det sätter igång.

Andy 7:34 PM  

Hon är tyst för att hon vet att det är hon som bestämmer. Det är katt det.

Anonymous 7:46 PM  

Min sambos föräldrar har en katt som biter döttrarnas pojkvänner... Spinnandes. Riktigt absurt.

Andy 8:32 PM  

Katter som spinner kan göra det av olika skäl, många av dem inte trevliga. Så kanske är detta ett ondskans spinnande.

Anal Elf Kid 10:15 PM  

Min hamster, Smock - Destroyer of Worlds, bor i buren. Det är nog bäst så.

Andy 7:48 AM  

Utan att ha träffat din hamster, låter det som en varelse att hata och älska. Som Nibbler i Futurama.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP