20090303

Tyskdagen

Hanna och jag är ute och promenerar. Vi går förbi en billig restaurang och Hanna säger: "De där gästerna kommer från Tyskland. Hälsar på hos Volvo. Inte direkt den representationsrestaurang de är vana vid."
Jag svarar med tyskt uttal: "Jaja."
Det är nämligen min tyska dag i dag och jag kan bara prata tyska. Mycket komplicerat, eftersom jag inte kan någon tyska alls.
Hanna fortsätter: "Pizzan där är väldigt god."
"Jawhol mein kleineschnitzel."
"Sluta nu."
"Aber doch, meine Schule, aber doch."
"Du är liksom inte rolig."
"Ich wollen Polen invadieren."
"Jag går i förväg nu. Vi hörs senare när du slutat larva dig."
"Was machen wie mit den Schnitzelstrudel?"
Und so weider.

(haha, hajar ni, jag skrev på tyska även utanför dialogen, jag är så jävla tysk, hahaha - eller borde jag säga jaja hahaha jaja Apfelführer)

5 kommentarer:

Hannah 10:38 AM  

Alla borde ha en tyskdag..

Andy 10:43 AM  

Das ist macht, meine Erdemauer.

Anonymous 4:17 PM  

"Ich wollen Polen invadieren."

Det håller jag nog med om tror jag.

Saftan Augustsson 6:05 PM  

Kör på Kalle-Anka-tyska, sätt ge- före det mesta så går det bra, har dubbat film med Kalle-Anka-tyska, det funkade skitbra.

Och det är inte larvigt och omoget att försöka ägna en dag åt att lära sig ett nytt språk utan några som helst grunder, det är väldigt moget och fint av dig tycker jag.
*klapp på axeln*

Anonymous 12:39 PM  

Jag tycker jag känner igen detta... Hanna är inte ensam om att ha en fejktysk med sig ibland. Och en fejkdansk, eller varför inte en fejkislänning...?

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP