20090421

Nautiska termer på mötet

Möte. Jag har bestämt mig för att bara uttrycka mig i nautiska termer i dag, för att se om min poäng går fram ändå.

"Andreas, det är ett tajt läge här nu. Dataspelet ser inte bra ut. Vad gör vi?"
Alla vänder sig mot mig. Jag stryker min skepparkrans och rättar till sydvästen. Kisar med blicken mot den mörknande horisonten, och säger: "Nu gäller det att sitta still i båten. Kursen är satt och rodret är surrat."
Jag reser mig upp och sträcker ut armen mot böljorna de blå. "Vi har visserligen friska vindar från oväntat håll, men det är ingen storm vi inte kan rida ut! Eller hur, matros?" ropar jag och pekar på mannen närmast mig, som sätter kaffet i halsen och spiller ner sin skjorta. Men alla andra applåderar, inspirerade av mitt tal, och skutan plöjer vidare genom vågorna, för ögonblicket trygg i sin säkra kurs.

853018_16308554.jpg
"Javisst, han säger som det är, kapten Andy. Det är på tiden att någon visar blötdjuren hur man sätter kurs på fartyget."

2 kommentarer:

Pi ... rogdrottningen Alwilda 12:59 PM  

Mmm, men det är bäst att du passar dig noga. På havet finns det pirater.

Eller jag menar ÅH! VILKEN HÄRLIG DAG FÖR EN BÅTTUR! Såklart. Skoja bara lite först.

Det finns ju inga pirater. He he.

Andy 1:08 PM  

Nej inte en enda. Pirat. Någonstans. Ut på sjön bara, inget kan gå fel.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP