20090601

Jag är nu kastlös

Jag har sålt min Xbox360.

Som ett resultat av detta har mina vänner gjort mig kastlös. "Att du sålde din Wii, det kan vi förstå. Faktum är att vi alltid har ifrågasatt varför du köpte en. Men att du sålde din Xbox360, det är oförlåteligt."

Sålunda har jag nu hamnat på botten av samhällets sociala hierarki. Jag får bära detta hundhuvud med stolthet, ty jag ångrar ingenting.

HÖR NI DET PATRIC HENRIK MIKAEL OCH THOMAS JAG ÅNGRAR INGENTING BAJA NER ER HELA BUNTEN

DeKastlosa_500.jpg
"Jag må vara kastlös men jag är inte dum i huvudet. Sälja sin Xbox360 liksom. Hallå?"

15 kommentarer:

Anonymous 9:09 AM  

jag håller med dina kompisar hur tänkte du? när tar vi honom grabbar?

Din vän P 9:19 AM  

Jag är av den uppfattningen att man föds in i sin roll i världen och det är där man sedan kommer leva sitt liv och agera utifrån förbestämda principer.

Och att du köpte en XBOX360 blir på något sätt ett bevis på att denna uppfattning inte stämmer och du satte igång en process inom mig med depressioner, ångest och mycket letande efter meningen med livet. Det var svårt att inse att min bild av verkligheten inte fungerar.

Men när du nu har sålt din XBOX så kan jag återigen konstatera att min tes fortfarande stämmer. Du är fortfarande bottenskrapet, kastlös, spetälsk och du har återigen fått din rättmätiga roll.

Återgå nu till att bära tegelstenar.

Andy 9:26 AM  

P,

Jag är glad att du tillrättavisar mig med både ömhet och kärlek. Det ligger stor sanning i dina ord och du säger som det är, som varje god fostrare ska göra.

Men vad du glömmer är att jag har en Playstation3, vilket rimligen borde tas med i ekvationen och ganska omedelbart förhöja mig till gudomlig status.

I egenskap som gudomlighet är jag förstås svår att tolka och begripa, eftersom ni inte rimligen kan förstå den millenieomfattande plan som mina handlingar strävar mot. Sålunda förstår jag din önskan att göra gott och ser med barmhärtighet på ditt agerande.

Din vän P 9:54 AM  

Kära Andy,

Det är många som har trott sig vara gudomlig, men högmod går före fall. Alltid.

Jag kan dock hålla med om att du är svårtolkad men att det skulle bero på din ev. gudomlighet har jag svårt att se.

När det gäller att PS3 skall ingå i ekvationen kan jag bara säga, Fel. PS3 kan inte påverka ditt val och således endast agera som en katalysator till din färd neråt.

Vidare vill jag även påpeka att du även har ägt en Wii vilket vare sig innehavet av en PS3 eller XBOX360 kan rättfärdigas.

men jag gillar dig ändå. Även om du sålde din XBOX360 när Sacred2 nu är släppt. ett litet Fy skäms är på sin plats.

Din vän H 10:00 AM  

Nu kommer vi långt från det riktiga ämnet, man kan aldrig uppnå gudomlig status om man säljer sin gloria.

David 10:12 AM  

Bra jobbat. Det är så jobbigt när xboxen kräks skagenröra över hela vardagsrummet. En PC är mycket lugnare och finare att handskas med. Akta bara så inte den lille xbox kommer krypandes tillbaka...

Andy 10:35 AM  

Jag är glad och tacksam över tillrättavisningen och förstås så har ni rätt, jag har ju köpt en Wii.

Men den har jag också sålt. Är icke detta då en förlåtande faktor? Finnes inget hopp för upprättelse även för mig? Döm mig inte alltför hårt, kära vänner, för jag vill minnas att NI FORTFARANDE HAR PC HEMMA OCH ATT NI KÖPTE ERA LÅDOR GANSKA LÅNGT EFTER MIG

Jojo.

GunBlade 12:36 PM  

pc? PC!? Vad fan är det förs stil då? Xbox kan man väl acceptera, Wii går väl också, om man ser genom fingrarna. PS3 är trevligt. Med pc...?

//Coffee, som kör Mac, och aldrig vill tillbaka till PC nu.

Moa 2:48 PM  

Trist Andy, nu kommer du att återfödas som Fästing...

Din vän P 3:03 PM  

Att introducera tidsaspekten i debatten förefaller mycket befängt tycker jag. Det handlar inte om hur snabbt man gör något utan det är betydligt viktigare att man gör rätt.

Således kan det konstateras att även om du var snabbast att inhandla en box har du ju med försäljningen av den samma inte lyckats att göra rätt.

Det skall understrykas, vilket jag inte tycker har kommit fram i denna debatt, att försäljningen har åsamkat stor skada och nu har vi inget annat val än att sitta här och vänta och se vilka konsekvenser detta har för världsläget. Jag menar, hade Nord Korea verkligen test-avfyrat kärnvapen....

Andy 4:39 PM  

Jag förlorar den här fajten, känns det som.

Men jag har köpt Prince of Persia till PS3 i dag. Räknas inte det alls?

Piratdrottningen Alwilda 5:01 PM  

Jag är mest fascinerad över att du fick någon att betala för den. Hur gjorde du?? Klädde du ut den till en gammal PS2:a?

Andy 5:11 PM  

Ja, en del saknar botten helt enkelt och köper vad som helst bara för att de kan.

Anonymous 10:29 PM  

Dear Andy

Det är med sorg i hjärtat jag inser vad du gjort. Jag trodde för ett tag att du skämtade när du nämnde detta i lördags. Man gör ju bara inte en sådan här sak. Det är först nu man börjar greppa att det kan vara sant. Jag trodde vi var vänner.

Må gud ha barmhärtighet över din själ.
Du är nu förpassad till samhällets botten och skall där vara för evigt.

Sankte Pär kommer att fråga vad Xboxen är någonstans. Då du saknar den så blir det liksom våningen under himlen du hamnar i. Ett varmt och ganska jobbigt ställe har jag hört.

Men fram till dess så kommer du att ha ett litet eget helvete här hos oss. Du får alltid gå längst bak och lite efter när vi är ute på stan. Sitta vid eget bord på restaurangen vid sidan av och passar även vid barnbordet på andra sammankomster. Chipsen kommer alltid att vara slut när du kommer på besök.

Jag tror att när man ser tillbaka på Andreas liv så kommer man säga. Det gick utför när han sålde sin Xbox. Du kommer att få leva ett ensamt liv Andy. För du har inte ens en xbox som sällskap….

Mv. Nybajsad och Xbox ägare.

Andy 8:51 AM  

Jag har nu även sålt era Xboxar. Medan ni sov.

Kriget kan börja.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP