20090608

Tips till polisen

Systembolaget. En rejäl skylt uppmanar mig att tipsa polisen om jag vet någon som kränger sprit till minderåriga.

Väl hemma gör jag mig bekväm i fåtöljen, lyfter luren och slår numret till farbror polis.
"Ja hallå det var polisen här ja."
"Ja hej. Andreas här."
"Ja hej hej."
"Du, jag tänkte bara tipsa dig om att jag gärna och ofta kränger sprit till minderåriga."
"Va?"
"Javisst! Jag såg skylten på Systembolaget. Ni söker tips, det förstår jag. Konsumentupplysningen är inte alltid klockren, man får använda word of mouth och gräsrotsreklam och allt det där. Och jag är inte den som är den. Om samhället behöver mig, ställer jag upp."
"Men vad -"
"Min verksamhet är öppen dygnet runt. Jag dänger iväg strårom till grannarnas fjortonåringar, jag langar stora Tysklandsflak med starköl till niornas skolavslutning, jag fixar vinet till sextonåringarna som hänger nere vid hamnen varje fredag."
"Men alltså -"
"Inte nog med det. Jag erbjuder garantier. Är de inte nöjda med grejerna, får de extra mycket nästa gång. Jag skäms inte för att säga att jag sätter leverans och kvalitet i samma rum. Mitt varumärke ska förknippas med stolthet i hantverket."
"Ja men -"
"Och jag har bara nöjda kunder, kan jag meddela. Ungarna kommer tillbaka hela tiden. Och jag tar betalt efter förmåga, ska jag säga. Om de har de sämre ställt, då behöver de inte betala så mycket. Om de är bratz, då får de betala mer. Alla vinner! Alla är glada!"
"Okej. Var bor du och vem är du?"
"Haha, farbror polisen blev sugen nu va? Men jag är ledsen gosse, du kan möjligen skicka dina barn men du själv är för gammal. Jag står på ungarnas sida, ser du. Du kan köpa ditt dricka själv och det vet du."
"Vi skickar en bil."
"Ja ni kan ju försöka. Men ni kommer inte få något, som jag sa."

9 kommentarer:

Änglavakten 10:40 AM  

Helt rätt Andy...det är ungdommarna som är vår framtid, polisen kan fixa själv!

David 11:27 AM  

Systembolaget är så duktiga på att uppmuntra en att visa legitimation. Visar man innan de frågar får man i perioder rosa förpackningar med illasmakande tuggummi eller små tabletter -som man hoppas smakar mint, men nej nej, inte systembolagets tabletter, de smakar friskt av otäck tutti frutti. De gör som vanligt sitt bästa för att skrämma bort folk.

För övrigt var jag nöjd med Siluetter av de döda, även om jag tänkte mig ett annat slut, som kanske till och med varit bättre, men kanske lite mer twistigt.

Anonymous 11:32 AM  

hahahaha :D

Piratdrottningen Alwilda 4:44 PM  

Jag vill också ha godis! Jag är ju jätteduktig på att visa leg. (Och det är inte alls för att jag är livrädd för att de inte ska fråga.)

För övrigt läser jag en himla bra bok just nu, så jag har inte tid med er. Den heter "Vigi"-någonting och är skriven av någon galning tror jag. Men bra är den!

Så tyst med er nu.

Andy 6:13 PM  

Ja den boken är skriven av nån dåre som bara släpps ut på bete ibland. Men det är bra skit, det håller jag med om.

qBert 6:29 PM  

Hysteriskt roligt ju! Jag hittade den här bloggen för några veckor sedan och nu är jag fast och läser den varje dag. Tack för alla skratt!

Anonymous 2:32 AM  

Tack for intiresny Blog

Anonymous 3:47 AM  

I wish not concur on it. I think warm-hearted post. Especially the title attracted me to read the intact story.

Anonymous 1:34 AM  

Good post and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Thanks you seeking your information.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP