20080131

Ibland har man dagar då allt bara går som det ska. Morgonen börjar med att jag gör en bra grej på jobbet, jag får lite ryggdunk och jag mumlar för mig själv, "Fanken vad fint."

Sedan blir det lunch, vi går och äter och det är en riktigt god måltid. Såsen är perfekt, drickat är utmärkt och grönsakerna är inte överkokta. Jag säger till sällskapet, "Fasen vad bra, hörni. Va?" Och alla nickar och ler.

Sedan får jag en kanonidé till en pitch vi ska göra och alla i rummet säger att där satt den fanimig, och jag ler och utbrister, "Ja jävlar, hörni! Fan vad gött! Där satt den ju!"

Efter det går jag från jobbet, jag ska försöka byta ett par trasiga skor åt Hanna. Jag har kvitto med mig, expediten är väldigt trevligt och hon ger mig en ny påse, nya skor, frågar hur läget är annars och säger att det här fixar vi. När jag lämnar butiken så strålar jag av positivism och säger högt: "Vilken dag, va? Det här kan fan inte gå bättre!"

Men det kan det! För när jag närmar mig hållplatsen så rullar min spårvagn in, den som går hem till mig, och det är nästan löjligt bra tajming. Jag springer och skriker, snurrar runt så att påsen virvlar som ett paraply och ropar högt så att alla i Brunnsparken hör: "DET ÄR JU FAN HELT JÄVLA OSANNOLIKT! HARRE JÄVLAR VILKET FLYT, JAG HAJAR DET KNAPPT SJÄLV!" Och alla skrattar och applåderar, dörrarna till vagnen glider upp, jag står med ena foten på trappen och andra på marken, jag lutar mig snett ut och lyfter på hatten. Folket jublar när vagnen åker därifrån.

Sedan kommer min favoritlåt på iPoden, en riktig rökare av Keane. Det är så fånigt perfekt så att jag faller ner på knä och börjar gråta. Folket omkring mig samlas, hur är det fatt? Men de förstår, de håller om mig, alla är så lyckliga, och jag ser mot himlen och tjuter: "HUR JÄVLA GÖTT FLYT FÅR MAN HA DÅ? FÅR MAN HA SÅ HÄR GÖTT FLYT ELLER?" Sedan lyfter jag mot de regniga skyarna, molnen skingras och solen tittar fram. Det blir varmt, alla börjar dansa och medan jag försvinner mot det blå så blir det fred på Jorden.

Sådana dagar borde man ha oftare.

0 kommentarer:

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP