20080130

Vänner, läsare,

Jag är i knipa.

Jag har köpt två påsar med grönt te.

Man kan tycka att detta inte borde orsaka trubbel. Men så här är det:

Hanna har uttryckligen sagt att vi måste dricka upp allt det te jag köpte i december, för 849 kronor i Vernons fantastiska affär, Tea Centre of Stockholm på Hornsgatan. Och jag har inte sagt emot för jag tycker hon har rätt. Någon måtta får det vara på testolleriet. Jag kom hem med flera påsar fulla av te, en ny kanna, nya burkar och förstås glitter i ögonen. Jag var lycklig som ett litet barn. Vi drack te, språkade och skrattade, filosoferade och resonerade. Tevattnet var 80 grader, jag använde mitt trämått för att få till rätt mängd till koppen, bladen smakade som bäst vid tredje dragningen.

Icke desto mindre jag har nu köpt två nya påsar från Vernon, långt innan förra bytet är slut.

Så nu är jag mer kokt än rödbetan.

Mer stekt än prinskorven.

Mer rökt än renköttet.

Mer sargad än oxryggen.

Mer friterad än pommesen.

Hanna, du älskar väl mig trots mina telaster?

7 kommentarer:

Anonymous 9:52 AM  

Jag håller på Hanna, varför måste du köpa så mycket te?

Anonymous 9:52 AM  

tedåre

Anonymous 11:30 AM  

Vad mycket te.

Anonymous 1:42 PM  

Jag är på din sida, Andreas. Bara så du vet...

Anonymous 6:37 PM  

Men för faen Andreas!
Det betyder att jag kan köpa hur många väskor jag vill eller hur älskling! Inget te tjöt, mot inget väsktjöt oki!

Klart jag älskar dig,
Din Hanna

Anonymous 7:15 PM  

Jag gillar te, det är godare än kaffe.

Anonymous 10:00 PM  

go Hanna go! Jag är på din sida...

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP