20080313

Emellanåt är fotsvetten

Emellanåt är min fotsvett enorm.

Jag sätter mig ner och tar av mig skorna. Folk i min närhet tittar upp, rynkar på näsan och får något förorättat i blicken.
"Vad fan ...", "Amen vad i helvete", "Det var då själva ..."
Någon kliver fram, tar tag i min arm och spänner ögonen i mig. "Stoppa in den där igen, va? Okej? Så slipper vi bråk." Någon har fallit på knä och hulkar, en annan står vid ett öppet fönster och andas djupt med slutna ögon. Hon ser mycket koncentrerad ut. En tredje har svimmat med utspridda ben, de försöker få liv i henne. Sirener närmar sig.

"Jaja", muttrar jag. "Fjantnissar." Men jag tar på mig skorna, jag vill ju inte ha bråk.

11 kommentarer:

Anonymous 8:09 AM  

är din fotsvett verkligen så grov?

axl 9:55 AM  

Testa ett par gånger att sätta fötterna 15 minuter i isvatten när det är som värst, det skickar upp svetten i armhålorna nästa gång.

Anonymous 2:39 PM  

skyll dig själv roman. jag menar det är FAN INTE OKEJ!

Anonymous 3:16 PM  

jag håller med navid vad fan sysslar du med?

Anonymous 3:17 PM  

Men har inte ni fotsvett då? Låt honom vara, han bara säger vad alla ändå vet.

Anonymous 3:42 PM  

jag gillar en man som vågar stå för sin svett.

Anonymous 3:42 PM  

Jag är livrädd för vart det här kommer sluta, med tanke på hur den här bloggen fungerar.

Anonymous 6:47 PM  

det går väl åt helvete som alltid undrar om thomas olausson får sig en omgång det var lägne sedan

Anonymous 7:53 PM  

Jag hör dig, broder. Jag har samma problem.

Anonymous 9:35 PM  

axl har du testat det där? eller skojar du bara?

axl 9:44 PM  

anonymous: jag har inte testat det personligen, men en god vän till mig hävdar bestämt att det funkar. Och med tanke på att man numera kan vistas i samma rum som honom så är jag beredd att tro på det.

Själv använder jag bara kvalitetsskor som man inte svettas i.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP