20080313

Mera fotsvett

Det är fest och jag är bjuden. Alla är glada, det skålas och skrattas, maten är fantastisk. Vi är många och det är trångt, men vi har trevligt.

Sedan tar jag av mig skorna.

Folk börjar skrika. Någon kastar sig över balkongräcket. En annan låser in sig på toaletten och ropar med händerna över öronen. Människor häver sig ut genom köksfönstret. Man pressar sig ur genom dörren, folk trycks mot väggen, ramlar och gråter.

"Men hallå?" ropar jag. "Så farligt kan det väl inte vara?"

19 kommentarer:

Anonymous 10:12 PM  

först!!!!"#"#!"€"%"#%

för fan

Anonymous 8:08 AM  

Jo det kan det faktiskt.

Anonymous 8:13 AM  

en blogg om fotsvett varför inte?

Anonymous 9:48 AM  

http://www.freedommag.org/swedish/A10/page17.htm

Enligt Scientologins 21 regler så ska du Sköta om dig själv och senare i regelhäftet Försöka att inte göra mot andra som du inte vill att de gör mot dig.

Jag tycker det sammanfattar vad jag tycker om den här fotsvetthistorien.

Anonymous 9:54 AM  

Navid, du vill bara ha mer av det här. Du provocerar fram mer fotsvett. Du skapar ett monster.

Anonymous 11:01 AM  

Navid har nog rätt, helena. 'Gör inte mot andra som du inte vill att dom ska göra mot dig...' Andreas kanske inte har något problem med fotsvett. Han kanske inte vill att andra ska göra fotsvettsattacker mot honom, men det betyder inte att han inte vill att dom ska göra det. En likgiltighet mot fotsvettssymtomet kanske... Äh, vad vet jag, jag är ju bara barnet...

Anonymous 1:36 PM  

Jo. Så farligt kan det faktiskt vara.

Anonymous 3:23 PM  

Du bloggar så tråkigt. Upprepning på upprepning. Men tack för bra böcker iaf. Tråkbloggar-Roman. En anonymläsare har lämnat bloggen.

Anonymous 3:29 PM  

fegis.

Anonymous 3:30 PM  

om du lämnar den här bloggen vart går du då!!!!!!!!!! di lär ju inte hitta nåt bättre.

eller?!?!?!?!?!!?

Anonymous 3:31 PM  

Alla får väl göra som dom vill.

Anonymous 3:34 PM  

Oj undrar om Andreas blir lessen nu?

Anonymous 4:38 PM  

Jag tycker mig ana att du började tycka synd om Wij och nu därför sätter dig själv i en liknande situation för att kompensera... undrar vad Freud skulle säga om det...

Anonymous 6:11 PM  

knappast skriver man ett sådant inlägg så har man egoproblem ändå.

Anonymous 6:23 PM  

nej jag håller med så farligt kan det inte vara, vad är du för en tönt som ens orkar bry dig att skriva att du lämnar den här bloggen, tror du inte vi skiter i det eller?

Anonymous 9:24 PM  

Jag tycker inte om att det är sådär hetsk stämning här. "Låt na va..." som jag sagt innan. eller "an", om det nu är en han. Det lät som en tjej dock. En svikande arg läsare kan bara bidra med något gott... och att andy har egoproblem är det väl ingen som tvekar på? Men egoproblem och charm är en bra kombination, som bara misslyckas om man inte låter sig bli charmad. Charmad blir man inte om man inte vill bli charmad, eller om man inte bryr sig. Bryr man sig inte spelar det ingen roll vad man gör. Gör man inget jobbar man förmycket. Därför tror jag vi ska tycka synd om anomym istället för att hacka på stackar'n.

Jag är glad idag i alla fall.

Anonymous 9:46 AM  

men är det nån som på allvar tror att den här bloggen är på allvar? egoproblem? hittar ni större ironi och självdistans någon annan stans? allt är ju på skoj sarkasm och charm blandat.

Anonymous 9:46 AM  

jag undrar vad han tänker när han läser det här det här inte varit några inlägg på ett tag nu.

Anonymous 6:57 PM  

Cal, jag känner inte andreas på något annat sätt än genom hans blogg och hans böcker. DVS, jag känner honom inte. Den enda sida jag har sett av andreas är hans egoproblem i bloggen och hos karraktärerna i böckerna. Tror jag att andreas har egoproblem? Hmm, vet inte. Har hans fiktiva karraktär i bloggen det? Hmm, vet inte! Och om nu bloggen är på allvar, hur tror du då andreas känner sig nu?

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP