20080323

Illuminati Göteborg får en dålig räka

Möte hos Illuminati Göteborg. Man äter räkor, man dricker folköl. Någon föreslog vin, men han har kastats ut från högsta våningen och ligger nu som en röd fläck bland skalen på gatan.

"Broder Glenn!" säger broder Berra. "Visa oss din manetsamling!"
Brodern Glenn har med sig ett akvarium med saltvatten från västkusten. Där finns både brännmaneter och vanliga öronmaneter och även en och annan krabba. Alla är mycket imponerade, de gratulerar broder Glenn till de fina maneterna (som har fått ungar precis) och även till den grumliga sikten som gör att man knappt ser något i akvariet.
"Broder Sten-Åke!" säger Broder Berra. "Visa alla hur duktig du har varit."
Broder Sten-Åke reser sig upp, inte så lite stolt, och visar sitt truckförarkort. Alla applåderar, någon börjar gråta. Det är så fint.
"Broder Reine!" säger Broder Berra. "Berätta för oss vad du upplevt i dag."
Broder Reine ställer sig upp. Han säger: "I dag var jag på fackligt möte och det blir konflikt! Förmodligen strejk! Nere i hamnen! Bland lyftkranarna!"
Alla jublar och applåderar. Detta är fantastiska nyheter.
Men så tar broder Glenn en tugga från sin räka. Bakom den röda masken så grimaserar han. Räkan är inte färsk!
"Bröder! Den här räkan är inte färsk! Den hör hemma i Stockholm! Ändå ligger den nu på min tallrik! Förklara!"
Ingen vågar säga något. Men till slut tar ändå broder Göte till orda. "broder Berra. Andreas Roman har dragit om våra räktransporter till Stockholm. Han vände den mot oss i stället."
"VA? ÄTER STOCKHOLMARNA FÄRSKA RÄKOR I KVÄLL?"
Broder Berras vrede känner inga gränser. Han knyter näven. "Roooman ..."

6 kommentarer:

Anonymous 9:16 AM  

skandal, hoppas ni tar honom bröder illuminati

Anonymous 9:46 AM  

Nu, Roman. Nu.

Tar vi dig.

Anonymous 9:46 AM  

jag med, får jag vara med?

Anonymous 11:13 AM  

klart du får

Anonymous 2:00 PM  

hur tar vi honom? lite beroende på det så kan jag också tänka mig att vara med. jag har några idéer.

Anonymous 8:02 PM  

den här gången tror jag adreas åker dit,.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP