20080323

Illuminati Göteborg knackar på

Jag är hemma och äter en smörgås med ost på, när det ringer på dörren. Jag går visslande och öppnar. Där utanför står en maskerad man i röd kappa.
"Andreas Roman?"
"Nej", svarar jag, jag fattar ju genast vad detta handlar om, Illuminati Göteborg är här för att plocka mig nu när jag exponerat deras verksamhet.
"Jag är Sten-Åke Cederhök. Jag har massa kaviar hemma och har även ett akvarium med plankton. Dessutom bor jag i Haga och är med i facket. Heja Eriksbergskranen! Oj, är det inte Håkan Hellström som går där borta med hängslen och seglarskjorta?"
Illuminati-brodern vänder sig om. "Var? Var? Peka! Åh, jag ser inget! Visa mig då? Vad trött jag blir." Medan han är förvirrad så byter jag ut osten mot prickigkorv. Sedan vänder sig brodern till mig igen.
"Jaha", säger han. "Förlåt mig. Då har jag kommit fel. Du verkar ju vara en härlig göteborgare."
"Tack så mycket. För all del. Lycka till. Ska du ha dig en korvmacka innan du går?"
"Men kära nån. Ja, man är ju inte den som är den. Om det bjuds, så ..." Men så verkar han ändra sig och så säger han: "Fast jag är i tjänst. Jag ska köra lastbil. Men tack ändå."
Jag stänger dörren. Pust. Det var nära ögat. De är inte alltför smarta, de där Illuminati Göteborg.

Men utanför hör jag ändå hur brodern säger: "Hallå där. Vänta lite nu ...", och jag inser att faran är långt ifrån över.

1 kommentarer:

Anonymous 8:58 AM  

nu ligger du pyrt till roman

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP