20080409

Johan & Jag - Läckbergska dråp

Camilla Läckberg sätter sig bredvid mig, medan Horace äter vidare. Hon tittar på honom en stund, sedan säger hon: "När hon drunknar så sprängs hennes lungor. Det gör fruktansvärt ont."
Jag och Johan nickar menande. Visst måste det vara så. Camilla ler. "Att bli skjuten i magen, är smärtsamt. Det kan ta flera timmar innan man dör. Och under tiden går allt sönder där inne."

Då reser sig Horace upp. "Jag vill mena på min ära!" säger han och använder tallriken som hjälm. Han har nästan ätit upp så det rinner inte så mycket över håret och ansiktet, men lite tomatsoppa får han ändå över sig. Han tuggar på brödet så att smulorna sprutar och han stirrar ut i luften när han ropar: "Men jag då? Va? Jag då? Även du, min Englund. Även du!" Sedan gör han en förklarande gest och säger i lugnare ton: "Det var förstås för många år sedan, när Hemingway ännu var ung."

Camilla Läckberg lägger en hand på min axel. "Man hinner tänka mycket när man faller från en klippa. Det enda man kan hoppas på är att man dör direkt vid nedslaget."
Och ungefär här så kommer Henning Mankell och Jan Guillou, hand i hand, studsande genom lokalen. De är jättesöta tillsammans.

14 kommentarer:

Anonymous 8:23 AM  

EGRO!
Godmorgon,jag var först

Anonymous 8:35 AM  

...och när kommer Leif GW in i bilden? Blir det före eller efter Läckberg skickat honom en prenumeration på Min Häst? :-)

Anonymous 9:39 AM  

hahahahahahah min häst

jan och henning, känns gay

Anonymous 9:42 AM  

fast mysigt ändå. Undrar om de dricker te och myspratar om kvällarna

Anonymous 9:56 AM  

i dag är vi alla anonyma, vi vågar inget annat.

Anonymous 9:57 AM  

Hela författarSverige kommer väl och nitar oss annars.

ROMAN VAD HAR DU GJORT? ÄR DET INGEN ÄNDÅ PÅ KAOSET DIN BLOGG SKA SPRIDA? NÄR TAR DETTA SLUT?

(jag hoppas aldrig)

Anonymous 10:08 AM  

Det börjar nästan bli mytkänsla över det här. Vem är Andreas egentligen? Är han bara ett projekt, kanske? Finns han på riktigt? Jag börjar tvivla.

Anonymous 10:53 AM  

jag förstår inte riktigt varför andreas nödvändigtvis måste blanda in oss bestsäljande författare i sina inlägg. det kommer skada honom längre fram. alltså på lång sikt. ok?

Anonymous 11:08 AM  

Vafals!
Jag råkade precis se att Camilla Läckberg har en fanclub på facebook.. "Fan af Camilla Läckberg". Hur kan det komma sig att hon har det men att Andreas inte har någon?

Anonymous 11:21 AM  

Ja men starta en då, jag kommer gå med i alla fall. Två medlemmar, Andreas är säkert med själv, det blir tre. Fler än vad de flesta Facebook-grupper har.

Undrar om han skulle delta aktivt?

Anonymous 11:26 AM  

JA! Grym idé! Do it do it do it!

Anonymous 11:28 AM  

Vad skulle den innehålla? Lite tips om böckerna, kanske bilder, kan man få Andreas att skriva något speciellt till den, som bara finns för medlemmarna? Lite såna saker, hur många kan man tänkas få med? Hur sprider man att den finns? Kommer folk bry sig? Vet inte hur mycket böcker Andreas säljer egentligen, känns som många, man ser dom överallt, men fan club? varför skulle man vara med, författare är ju inte så fan clubbiga? fast Andreasär lite ballare, kanske funkar just här, vore kyul att prova.

Anonymous 11:30 AM  

jag är med, utgår från att det blir expobilder, gimmegimmegimme

Anonymous 3:15 PM  

håller inte med, författare är lite clubbiga, mer idag än förr. en Roman Klubb verkar kul..)

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP