20080521

Den gula linan till Göran Johansson

Som min gode kamrat och Flashutvecklare Jonas påpekade, så går den röda (nätverks)linan direkt till presidenten. Behöver man nå honom pronto över bredbandet, så är det den röda linan som gäller. Kanske vill man bomba ett land eller fängsla några iranier fort som fan, då tar man till den röda linan.

Men så såg vi en gul lina slingra sig längs med taket i dag, och då undrade vi: Vart går den?

Jo det ska jag tala om. Den går till Göran Johansson, kommunalråd och powermonger här i Göteborg.

Den gula linan tar man till när svarven har gått ner och det inte finns någon tid att förlora, när man behöver nå Göran utan tjafs, för ett snabbt beslut, för ett nödfall.
Man använder den gula linan till Göran när lastbilen inte växlar upp till femman och när släpet halkar efter. Man når Göran via gula linjen när unikaboxen är tom på prickigkorvmacka, när facket strandar förhandlingarna och när tredje skiftet på Volvo går på.
Göran är alltid vid sitt bord, alltid redo att ta ärendet, att fatta beslutet för västkustens bästa. Via den gula linan, via länken direkt från några få utvalda till Göran Johansson.

Fast detta är ju förstås hemligt, så säg ingenting till något. Då blir Göran skitarg och då blir det kanske ingen gul linje i fortsättningen.

8 kommentarer:

Anonymous 9:37 AM  

Dö ela fö go i hövet va?

Anonymous 9:42 AM  

roman ditt as nu har du avslöjat mig går ingen säker för din penna?

Anonymous 9:58 AM  

Jag vet, han är hopplös, avslöjar det ena efter det andra.

Anonymous 12:51 PM  

precis som batman hade en lina till gordon, göran johansson vilar aldrig i sin kamp att bekämpa brott.

Anonymous 1:57 PM  

frågan är väl om han har en nemesis i stockholm, denne göran johansson?

Henriok 4:37 PM  

Jag trodde röda linan gick mellan Torp och Länsmansgården och gula mellan Krokslätt och Högsbo.. Men det visar ju bara hur väl jag kan mitt Göteborg.

Anonymous 9:09 PM  

Ville bara säga att jag har precis läst ut "Vigilante", och den var jättebra! (Men inte lika bra som "Mörkrädd"!)

Anonymous 10:41 PM  

Fan vad Jonas kan!

Det var ju även han som myntade "Är man snygg så är man per automatik lite korkad" =)

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP