20080520

Gud igen

Då ringer telefonen igen.
"Andreas."
"Ja det var Gud här igen ja."
"Jaha hej. Är allt -"
"Då tar du och håller käften nu då ja."
"Okej."
"Du har babblat om att du har idolbilder på dig och mig."
"Jaha det har jag kanske gjort ja."
"Det tyckte du var roligt eller?"
"Ja, jo."
"Det är sånt som du tycker är skoj, sånt som du postar på din lilla pellejönsblogg som har typ fyra stycken läsare - DU, DIN TJEJ, DIN MORSA OCH DIN FARSA!"
"Hanna läser bloggen men mamma och pappa har knappt Internet så -"
"Om du fortsätter skriva dumheter om mig så får du en blixt i huvudet. Är jag tydlig nu?"
"Ja."
"Förstår du vad jag säger till dig?"
"Ja."
"Kan du hjälpa mig att hjälpa dig?"
"Det behövs inte. Jag förstår."
"Bra. Då säger vi så."
"Javisst."
"Gott."
Så lägger vi på.

Eller - hahaha - HAN lägger på. Jag busar förstås igen, det här tillfället får inte gå förlorat, och jag låter luren ligga av. Efter en stund hör jag Gud igen:
"Hallå?"
Jag är tyst.
"Hallå ja? Är det nån där? Det var då själva ..." Och så börjar han mecka med klykan, han har en sån där gammal telefon med snurrplatta och allt, och nu bankar han ilsket på den. "Åååh, vad trött jag blir. Nu slår jag nollan till polisen."
Men det går ju inte, fniss.
"Ja men skit i det då!" ropar han högt, rösten spricker. Han börjar gråta. "Lisbeth! Nu får du komma hit och fixa detta! Det var du som ville ha det här nya moderna i huset, jag sa att jag var nöjd med telefonen som det var, men du ville tvunget ha det här moderna, du och ditt töntiga bredband. Nu får du lösa det här."
Tystnad en stund.
"Va? Va? Va? Vadå ringa support? Fattar du inte vad jag säger? Telefonen funkar ju inte, hur ska jag kunna ringa support då? Och hur snabbt tror du de kan komma hit? 'Ja du vet, upp till himlen, det är ju framkörning på ett par hundra tusen där, det kommer kosta dig vet du.' Och denna månad ska vi betala studielånen och bilen och åååååh!"
Tyst igen.
"Gå ut på Internet? Chatta med supporten? Inser du att jag kanske fattar max hälften av orden i den meningen? Måste du vara en sån snobb? Kolla här nu! Ser du? Detta är din telefon som jag håller upp. Kolla nu. Så här tycker jag om din telefon. Precis så här."

KAAA-BOOOM.

ffffffffffffffft

"Just det", säger han. "Jag gjorde en brinnande buske av hela skiten. VAD TÄNKER DU GÖRA ÅT DET? VA? VA? JAG BARA FRÅGAR."
Tystnad.
"Sexvägra?"

Ridå.

16 kommentarer:

Anonymous 11:13 AM  

Du verkar ha en god relation med gud XD

Anonymous 11:52 AM  

vad är din beef med gud? är ni osams?

Anonymous 11:52 AM  

In andreas I trust, hör du det Gud?

Anonymous 11:53 AM  

Efter Mörkrädd råder det längre ingen tvekan, move over Gud och var glad att du fick en bok som handlade om dig.

Anonymous 11:55 AM  

hittade hit från Bokhora

det är faktiskt sveriges roligaste författarblogg, fattar inte varför jag inte hittat den tidigare. nu när jag googlar så dyker den ju upp överallt.

Anonymous 1:00 PM  

Tant gud igen.
Jag skall be att grann-gud och Lisbet skärper sig. Det är ett herrans liv där hemma, när de försöker reda ut vad som är galet med linjen till dig Andreas. Jag sätter genast igång.

Härromdagen såg jag dessutom att de köpt en ny bil, ja det är inte klokt vad de kostar på sig...

Anonymous 1:23 PM  

Av någon anledning ser jag Gud framför mig när han har sex. Fladdrig och lönnfet är han.

Anonymous 1:24 PM  

Han?

Det kanske är en hon? En riktig donna som bara ligger med allt hon kommer över, till exempel hela mänskligheten.

Anonymous 1:32 PM  

Hördu Roman. Nu har jag läst din bok Mörkrädd. Harrejävlar vad bra. Den bästa skräckroman jag läst, svensk, amerikansk, engelsk. Om hela trilogin håller den här klassen, kommer du att ha gjort något av det bästa i skräcklitteraturen någonsin.

Ja det tycker ju jag i alla fall.

Anonymous 1:43 PM  

hahahaha om det var en brinnande buske och hon sexvägrade vilken buske var det som brann då hahahahaha

Anonymous 1:43 PM  

Jag tycker ni är ytliga. Brinnande buskar skojar man inte om. Nu går jag ut och vallar får. Hej då.

Anonymous 2:28 PM  

vafalls. OM gud är en kvinna? det är ju det jag sagt hela tiden att hon är.

Puss från Tant gud

Karolina 2:40 PM  

herrejesus, roligaste bloggen hittills!

Anonymous 2:52 PM  

hur kan en kille som skriver en bok som mörkrädd ha en sån här rolig blogg?

sexigt.

Anonymous 3:55 PM  

du samlar inte direkt pluspoäng till efterlivet kompis

(nån där kompis)

hahahaha hur många fattade den? har ni läst mörkrädd allihopa?

Anonymous 8:13 AM  

jag fattade :)

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP