20080518

Hemma igen

Nu är jag hemma från Stockholm. När jag klev av tåget, fick jag en öronmanet i ansiktet. Sedan snubblade jag på en torsk. Därefter körde en spårvagn på mig, föraren skrek "Du e la så jävla go i hövvet då eller" och backade över mig tre gånger (enligt de fackliga bestämmelserna). Därefter skulle jag ta färjan hem men det var strejk, göbbarna hade bestämt sig för att nu tar de ingen mer skit från förman och tre minuter längre kafferast ska vi också ha. Jag blev kidnappad av Illuminati Göteborg som slängde mig i räkskalen utanför Feskekörka, där en go gubbe stod och kalvade i kanalen (förlåt, älven). Sedan fick jag bryggkaffe i näsan och en unikabox i underläppen, Eriksbergskranen svingade till mig med en jättekran och därefter blev det en halv special vid en Sibylla i väntan på att det skulle sluta regna från sidan.

Skönt att vara hemma igen. Jätteskönt, verkligen.

7 kommentarer:

Anonymous 12:23 PM  

Skönt att ha dig hemma igen, älskling

Anonymous 3:09 PM  

gullegullegull

Anonymous 6:19 PM  

Hej!

Ville bara säga att jag läste ut din bok "Mörkrädd" i går, och den var fantastiskt bra! Jag var så rädd efteråt, så jag vågade knappt gå upp på toa efter att jag hade läst ut boken!

Jag har bara tyckt om en enda svensk skräckförfattare förut, och det är John Ajvide Lindqvist. Men din bok var helt fantastisk, så jag hoppas att du kommer att skriva fler skräckböcker.

Nu ska jag precis börja på "Vigilante" och hoppas på att den också är bra. Och jag har också precis skickat efter "Vargen och Kättaren" och "Drakväktare".

Om du vill läsa min recension över "Mörkrädd" så finns den i min blogg via den här länken: http://bimkullin.se/2008/may/morkradd-av-andreas-roman.aspx

Med vänliga hälsningar från Britt-Marie i Bims Blogg.

Anonymous 6:48 PM  

britt-marie, you go girl! välkommen till oss som upptäckt romans grymma litteratur.

Anonymous 8:21 PM  

Måste ju bara göra ett tillägg till min kommentar förut, att jag blev väldigt glad nu, när jag fattade att "Mörkrädd" är nummer ett av tre böcker i en triologi! Härligt att ha två liknande skräckböcker att se fram emot! :-D

Anonymous 9:12 PM  

Känns konstigt att man läser ut Mörkrädd på några kvällar och sedan måste vänta i ett år innan nästa kommer.

Stina 7:06 PM  

Det något visst med att komma hem till Götet. Man känner sig alltid varmt välkommen.
Imorgon kommer jag hem efter en längre bortavaro, vi får se om jag släpps in igen, alltid lika spännande...

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP