20080515

On tour

Mörkrädd on tour. Så är det. Morgonen började med direktsänd TV4

(JAG VISSTE DET JAG ÄR MED I TRUMAN SHOW OCH NI SÄGER INGENTING NI ÄR ALLA MED PÅ DET FY FAN SÄGER JAG BARA FY FAN)

där vi pratade om boken och där journalisten dessutom hade fått ett självlysande exemplar. Just det. Det finns hundra sådana. De lyser i mörkret. Jag har förstås inget. Men de finns. Jag vet, jag har sett dem.

Därefter träffade jag UNT, jag och journalist och fotograf åkte ut till huset i Gamla Uppsala där jag bodde i fem veckor och led mörkrets kval och sedan skrev en bok. Det kändes underligt att återvända, även som solen sken och det var en varm dag så var huset kallt. Det såg trevligt ut, ser trevligt ut på inslagen i teve, men just därför är det extra läskigt. Det bedrar.

Sedan så kastade jag mig på tåget tillbaka till Stockholm, där jag träffade Stockholm City och trampade ner murgrönan i Natur & Kulturs rabatt för att ge bästa tänkbara läge för fotografen. De såg gamla ut, sådana som vuxit i flera hundra år, men jag tänker att då är det dags att sluta upp med det och lämna plats i myllan för nya förmågor.

Slutligen middag med min agent, vi käkade fläsk med löksås och såg fram emot den engelska översättningen av Mörkrädd som kommer - jättesnart!

I morgon blir det studentradio och sedan träff med bokhora.se. Det kommer att bli fantastiskt.

Sedan ska jag sova hela helgen.

(JAG VISSTE DET VARENDA STEG JAG TAR FILMAS NU DRAR JAG TILL FIJI HÖR NI DET TILL FIJI)

7 kommentarer:

Anonymous 8:57 AM  

får jag följa med?

Anonymous 9:01 AM  

Men kom ihåg att blixten kan slå ner i ett pan. It could happen to you.

Anonymous 9:25 AM  

jag hittade just hit från bloggportalen, vilken rolig blogg :)

Anonymous 9:33 AM  

nån som varit inne på bokhora och läst recensionen? grym recension, många kommentarer. vi är fler som gillar romanen. och nu gillar vi bokhora också.

Anonymous 10:15 AM  

mer bokhora och Bokgigolosar
till folket!

Anonymous 10:28 AM  

Du kan skriva en bok om en man som är rädd för öar och ska ta itu med sin fruktan ;)

Anonymous 2:29 PM  

fiji är inget vidare, bara mass bråk, åk till nya zealand istället där du hade en kompis, där är det fint och varmt och ingen bråkar med någon annan.

har läst din bok, skitbra bok, hoppas det går bra för dig.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP