20080827

Finnen på krogen

Efter en hård dag på jobbet så tar jag en öl på en krog i närheten. En trevlig dam sätter sig på stolen intill.
"Hej", säger hon.
"Hej hej", säger jag och tänker: Hur ska jag nu snällt förklara att jag inte är singel?
"Jag sa inte till dig", säger hon då.
"Nähä?"
"Du pratade förstås med mig", säger Finnen och vaknar till liv från sin halvslummer. "God afton, sköna dam. Jag är Dag Finn. Vem är du?"
Hon fnissar. "Du är rolig. Varifrån kommer du?"
"Varberg. HAHAHA! Ja jisses. Får jag lov att bjuda på något? En Bloody Mary, kanske?"
"Vi ska nog gå nu", säger jag och är på väg att resa mig upp. Men damen trycker ner mig i stolen igen. "Jag pratar med din finne. Kan du bjuda lite på det eller? Va?"
"Så ska det låta", säger Finnen. "Du är inte rädd för hårda nypor du. Kläm i bara."
Hon fnissar igen. Jag suckar och beställer in en öl till.

0 kommentarer:

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP