20080804

Onde Andys öde är i era händer

Kära läsare.

Jag har fått skarp kritik för Onde Andys framfart på barnkalaset. Visserligen bara från en källa, men från en som jag litar mycket på och respekterar högt.

Kanske var detta inte alls roligt. Kanske var det bara otäckt, precis som inläggen kring min sjuka Xbox. Jag lyssnar på er. Jag skriver för mig, jag skriver för er.

Så: vad tycker ni?

Om ni någon gång ska kommentera den här bloggen, så är det nu. Ni är flera hundra om dagen som läser den här bloggen. Ett par tusen totalt, som besöker den regelbundet. De flesta av er är stumma. Men inte den här gången. Den här gången ska ni göra er hörda.

Ge mig er åsikt. Onde Andys öde kommer att avgöras baserat på vad ni kommenterar i det här inlägget. Det finns en serie förberedd. Men kanske kommer den aldrig att få se dagens ljus. Kanske sparar jag den till boken.

Ni bestämmer. Det är dags att kommentera, som ni aldrig kommenterat förr. Det här inlägget ligger orört i tre dagar. Debattera. Diskutera. Prata med mig och med varandra. Kom igen nu.

33 kommentarer:

Karolina 2:51 PM  

Ok: jag vill se Onde Andy slåss! Med *pow*- och *tjoff*-ljud! Kom igen då! Gärna med någon ännu ondare. Eller så förvandlas barnen på barnkalaset plötsligt till de illvilliga små djur de egentligen är och Andy inser att han bråkat med fel pojkar och flickor. Ja! Barn är ju faktiskt bland det läskigaste som finns. Särskilt i grupp.

Malin Jonsson 3:10 PM  

Mer ondska åt världen!

Anonymous 3:17 PM  

Nu när jag har dragit mig tillbaka till mitt piratskepp igen, och ägnar dagarna åt att freda mig från storgråtande "Breaking Dawn"-fans (jag har snott alla böcker, har dem i lastrummet), så skule jag nog bli ganska så uppmuntrad om Onde Andy tog i lite.

Jag vill se Onde Andy göra skäl för sitt namn, och inte bara gå runt och knycka tårtor från barn. (Vilket i och för sig var en rätt okej start.)

TORGNYSDOTTER 4:11 PM  

Onde Andy stannar. Punkt.

Anonymous 4:37 PM  

Jag gillar OndeAndy, men har lite svårt för att han ger sig på sin egen familj - sitt eget kött och blod.

Så låt OndeAndy stanna, men bussa honom på farbröder, glassbilen eller något annat som inte är familjen..

Anonymous 5:26 PM  

Eller så bussar vi honom på familjen.

Piratdrottningen Alwilda 5:34 PM  

Sorry, var inte meningen att vara anonym där (står och tjuvskriver lite och det blev visst lite hastigt).

Jag menar, att ge sig på sin familj - det måste ju ändå vara truly evil? Fast dem man älskar agar man, brukar man ju också säga. Så då kan man ju nästan säga att det kanske finns en snäll baktanke där. Så då kanske Onde Andy ska skippa det. Alltså håller jag med snyggve. (Ni hängde väl med? Det fort i vändningarna, fingrarna glöder.)

rocky 6:09 PM  

Onde Andy är en frisk fläkt när man måste vara snäll mot alla hela tiden. HAn har en katarsis effekt.

Anonymous 7:07 PM  

det kan vara början på en revolution :)

will the evil Andy please stand up

Andy 9:17 PM  

Det här är en intressant öppning.

Snyggve och Alwida har fina poänger, i synnerher Alwida som går över hela spektrat men ändå landar snyggt i finalen. Överlag är denna fascination över vardagsondska intressant, samtidigt som det inte får bli en obehaglig upplevelse att läsa den här bloggen.

De bitarna sparar jag till romanerna.

Kanske finns det något så komplext som tempererad ondska, en väl balanserad djävulskap med finess? Som Riddick eller varför inte Spike?

Andy 9:20 PM  

Jag vill också poängtera att läsaren som eldade mig, inte har sagt sin åsikt än. Jag vill ha denne läsares åsikt. Visa dig.

Anonymous 11:13 PM  

Onde Andy går inte att stoppa utan att Gode Andy drabbas?

Onde Andy borde vara kvar tycker jag.

Andy 11:18 PM  

Nihili - han har mig gisslan.

Vad fan ska jag göra?

Anonymous 11:57 PM  

Jag vägrar.

Lin Lin Linda Li 12:39 AM  

Jag tycker ett möte med en jämnbördig motståndare vore uppskattat! Ni kunde slåss om tårtor och rätten att förstöra små oskyldiga barns liv. Lite mer nyansering av Onde Andy skulle kanske bredda intresset också, han är litet väl stereotyp ftm, no?

Brittisk dialekt, cigaretter och Billy Idol-hår vore förstås inte fel. Whedonfan? Onde Andy kunde stå utanför Ica och tjuvröka, hur elakt vore inte det? Kanske lite för anti-moraliskt dock, men så är ju inte Andy helt snäll heller. Lägg till en moped (med flak för tårtorna) så blir det perfekt. Oerhört ondskefullt också, dessutom.

Anonymous 3:19 AM  

Ond vs god, ett måste. "Keep the balance!"

Anonymous 6:14 AM  

Onde Andy vill jag allt se mer av. Fast någon Gode Andy behövs inte.. Däremot en Neutrale Andy, som inte vågar göra något eller bara skiter i det.

Hade hat-kärlek till den sjuka x-boxen så ser fram emot denna serie. :)

Susanna B 10:37 AM  
This comment has been removed by the author.
Susanna B 10:46 AM  

(förlåt för den raderade kommentaren, tänkte att jag skulle vara praktisk och ta allting i en enda kommentar ^^; )
Måste hålla med Coerl. Även om jag personligen anser att det vore mer passande att stå -inne- på ica och tjuvröka. Eller ännu bättre... sitta i IKEAs bollhav och tjuvröka, tjuvdricka, tjuv... tjuvlära barn svordomar ^_^
Dessutom är barn mer förtjusande när de gråter och är förtvivlade över stulna födelsedagar. Det är rart.

Och angående den sjuka X-boxen så var den serien mer i stil med H.C. Andersen, och det blev mer tårar än något annat. Är inte så förtjust i att gråta, men glad att det ordnade upp sig för den lilla stackaren. Lova att inte ta X-boxens födelsedag ._.

Anonymous 11:33 AM  

Jag tycker det vore skam att låta onde andy gå till spillo. Onde Andy har, precis som alla andra karraktärer, rätt att leva han också. Faktum är också att Onde andy redan har existerat ganska ofta ... Inte uttalat ond, men jag vill inte direkt påstå att han var en god Andy under bråket med Barisa-Tristan och Barista-Jean. Inte heller var han en snäll kis mot Thomas. Varför ska ondheten helt plötsligt läggas på hyllan.

Näe, vi måste bejaka det som ger balans till allt här i världen.

Anonymous 11:44 AM  

Det är klart att Onde Andy skall fortsätta sina onda upptåg. Skulle känna en stor tomhet om inte han fanns på denna blogg.

Anonymous 12:01 PM  

ok, jag ger mig.
Det verkar elda upp folk med elakheter så kom igen då. visa musklerna nu onde andy...

Anonymous 2:49 PM  

Hoppsan, nu rasslade det till i kommentarfältet, vad kul!
Så här borde vi ha det jämt:)

Karolina 2:58 PM  

Aha, det är alltså O-A som står utanför "var god rök inte vid sjukhusets friskluftsintag"-skyltarna och bolmar... evil så det förslår.

Andy 3:30 PM  

Om ni släpper fram Onde Andy, så finns det en risk att han aldrig försvinner igen. Han kanske tar över bloggen helt. Slukar mig. Jag försvinner in i mörkrets hjärta och kommer aldrig mer tillbaka. Bloggen blir en svart plats, ett tillhåll för vardagsondskan.

Är det detta ni vill? Är det så ni vill ha det?

Piratdrottningen Alwilda 3:31 PM  

Det är inte konstigt att folk går igång på Onde Andys elakheter - vi måste ju vara så satans snälla jämt IRL. Det är även därför vi älskar Ansi och Mona, bitchexpediterna från helvetet. (Fast just de kanske faktiskt har förebilder ur verkligheten, nu när jag tänker efter.)

Piratdrottningen Alwilda 3:32 PM  

Andy: Det är smällar man får ta?

Piratdrottningen Alwilda 3:36 PM  

Fast om du inte känner dig stark nog i din godhet, så ska vi ju naturligtvis inte pressa dig.

Du skulle ju t ex istället kunna blogga om hur du ger godis till barn, klappar söta hundvalpar och hjälper gamla damer över gatan?

Andy 3:40 PM  

Både damer och hundvalpar står på agendan. Men inte nödvändigtvis i den kontexten.

Anonymous 6:41 PM  

Jag fick en hemsk idée.
Om det är Onde-Andy som skriver i bloggen.
Är det in då han som skapat denna diskussion?
Så att vi ska bli ovänner och slåss om hur det ska fortsätta tills dess att vi är alla ovänner?

Tror O-A sitter och skrattat år oss...

Andy 7:14 PM  

Nihili - om det är så, då är jag fången i min egen kropp.

Vilket i och för sig är rätt gött.

Anonymous 10:07 PM  

jag är sen till festen märker jag. men klart ska onde andy finnas kvar. ge mig mer av honom.

Anonymous 8:59 PM  

Det är nog dags för O.A. att gå upp en rang. Gärna fler oskyldiga (jo jo, barn är aldrig oskyldiga) präktiga barn. Sen skulle jag gärna se en attack på bibliotekarier. Barnbibliotekarier kanske?

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP